مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت: با تمام تلاش‌های صورت گرفته هنوز در شهرستان تربت‌حیدریه 61 مدرسه مورد نیاز است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از تربت‌حیدریه محمدحسین عبداللهی در جشنواره خیران و تجلیل از خیران مدرسه‌ساز در تربت‌حیدریه برگزار شد، اظهار داشت: اگر کار خیران مدرسه‌ساز نبود بسیاری از موقعیت‌های امروز کشور ما در عرصه تعلیم و تربیت  حاصل نمی‌شد.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه افزود: در دولت نهم و دهم بیشترین توجه به آموزش و پرورش صورت گرفته و اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در این دولت نسبت به دولت‌های قبل افزایش داشته است.

وی گفت: به رغم این تلاش‌ها هنوز در شهرستان تربت‌حیدریه 61 مدرسه مورد نیاز است.

همچنین در این جشنواره غلامعلی رافتی شبان نیز اظهار داشت: علم، دانش و مدرسه در قرآن و اسلام جایگاه و اهمیت خاصی داشته و در قرآن‌مجید به آموختن علم تاکید شده فراوان شده است.

رئیس مجمع خیران خراسان‌رضوی افزود: در فرهنگ و اندیشه قرآن، تعلیم و تربیت، هدف خلقت بشر و فلسفه وجود انسان است.

وی با اشاره به اینکه مدرسه سنگر تعلیم و تربیت است و به اندازه علم و دانش ارزش دارد اظهار داشت: استکبار جهانی از اندیشه و علم ما بیش از تجهیزات دفاعی و نظامی وحشت دارد زیرا قدرت ما به اندیشه قرآنی و اسلامی است.

رئیس مجمع خیران خراسان‌رضوی گفت: امیدواریم روزی بتوانیم تمام مدارس قدیمی را نوسازی کنیم و در شهر و روستاها با مشکلات کمبود مدرسه روبه‌رو نشویم.

رافتی با تقدیر از خیران مدرسه‌ ساز، ساختن فضاهای آموزشی را مایه خیر و برکت دانست و گفت: همه ما به نحوی می‌توانیم نقشی در کار خیر نقش داشته باشیم و رفع نیازهای کشور به مدرسه و فضاهای آموزشی از عهده آموزش و پرورش به تنهایی و بر نمی‌آید و لازم است خیران در این زمینه دولت و آموزش و پرورش را یاری کنند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.