متهم (خ.الف) در آخرين دفاعيات خود گفت: در خصوص خريد شركت فولاد خوزستان از سوي مه آفريد خسروي هيچ گونه دخالتي نداشتم و با او دراين خصوص صحبتي نكردم.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقي قضايي گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، متهم (خ.الف) در آخرين دفاعيات خود در دوازدهمين جلسه فساد مالي بزرگ، اظهار داشت: بايستي به اين موضوع اذعان كنم كه من  متهم (ط.ن)‌ را براي اولين باراست كه در دادگاه مي بينيم و از زماني كه رئيس ايمدرو شدم يعني 1/6/90 تا به امروز هيچ گاه او را نديده ام .

متهم (خ.الف) خطاب به قاضي سراج اذعان داشت: ‌سازمان ايمدرو تنظيم كننده بازار فولاد نيست و قيمت گذاري درخصوص فولاد نيز در سازمان بورس صورت مي گيرد و ايمدرو يك شركت مادر است و نمي تواند در انحصار شركت ها نقشي داشته باشد.

وي خاطر نشان كرد: در خصوص خريد شركت فولاد خوزستان با گروه شركت امير منصور آريا هيچ گونه صحبتي نداشتم و تنها در دو جلسه  با مه آفريد خسروي در خصوص وضعيت فولاد خوزستان و وضعيت شركت سليكول متال با هم صحبت هايي را داشتيم .

متهم (خ.الف) تصريح كرد: در جلسه اي كه با (ع.ر) مسئول شركت ملي فولاد اهواز داشتيم وي به من درخصوص خريد فولاد خوزستان اطلاع داد كه من با استانداري خوزستان و اداره موضوعي وزارت اطلاعات در اين خصوص صحبت كرده و نامه اي را به اين سازمان ها ارسال كردم و درخواست كردم كه از فروش شركت فولاد خوزستان و به انحصار در آمدن آن خود داري نمايند زيرا اعتقاد داشتم شركت فولاد خوزستان بايستي توسط دولت اداره شود از اين روبه وزير صنايع و معادن و رئيس جمهور نيز نامه زدم.

وي تاكيد كرد: طبق تفاهم نامه اي كه مابين يکي از وزراي سابق دولت با مه آفريد صورت گرفته بود مشخص شد كه قرار بر اين است مه آفريد خسروي با به دست آوردن 50.5 درصد از سهام شركت فولاد خوزستان  بحث دو طبقه كردن جاده رامسر و گسترش شبكه راه آهن را در راستاي وصل شهرك هاي خصوصي به شبكه راه آهن انجام دهد.

متهم (خ.الف) با اشاره به اينكه به استانداري خوزستان در راستاي فروش شركت فولاد خوزستان نامه زده است،  افزود: من اعتقاد داشتم بازار فولاد نبايستي در اختيار و انحصار كسي قرار بگيرد و اگر فولاد خوزستان در آن مقطع در اختيار مه آفريد خسروي قرار مي گرفت به ضرر حوزه فولاد بود و به طورحتم ما دچار چالش مي شديم.

وي تصريح كرد: در جلساتي كه با (ع.ر) مدير عامل شركت فولاد اهواز داشتم ايشان بارها تاكيد كرد كه اگر شركت امير منصور آريا فولاد خوزستان را خريداري كند به تركيب فعلي آن دست نخواهيم زد ولي با اين وجود من بر اين باورم بود كه فولاد خوزستان نبايستي به انحصار گروه خاصي در بيايد.

متهم (خ.الف) تصريح كرد: نگاه مجموعه امير منصور آريا در خصوص خريد فولاد خوزستان افزايش ظرفيت توليد فولاد بود و اين موضوع بارها از سوي (ع.ر) مديرعامل شركت گروه فولاد اهواز اذعان شده بود ولي من به وي بارها تذكر دادم كه به جاي خريد شركت فولاد خوزستان از موسساتي چون لوله سازي خوزستان را بخريد تا اين موسسه پيشرفت نمايد زيرا بر اين اعتقاد بود فولاد خوزستان بايستي به صورت دولتي اداره مي شد.

اين متهم تاكيد كرد: من تا به اين لحظه هيچ گونه مراوده مالي با مه آفريد خسروي نداشتم و وي نيز كوچكترين پيشنهادي را به من انجام نداده است.

شايان ذكر است در هنگام دفاعيا ت متهم (خ.الف) غلامعلي رياحي وكيل مه آفريد خسروي اذعان داشت: انحصار فولاد خوزستان و سهميه شمش از موضوعاتي است كه به متهم (خ.الف) مربوط مي شود از اين رو با توجه به صدور كيفرخواست ها تا به اين لحظه تنها موضوع ال سي ها مطرح نيست و اين نشان از آن دارد كه اخلال جمعي در روند اقتصادي پيش آمده واز اين رو تقاضا داردم موكلم درتمامي جلسات دادگاه حضور داشته باشد.

 همچنين درپايان اين جلسه مه آفريد خسروي تاكيد كرد زماني كه من با وكيلم سپري مي كنم بسيار كم است./پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار