ارومیه/

کارگاه آموزشی باستان شناسی در محوطه تپه حسنلو برگزار شد

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: همزمان با هفته میراث فرهنگی، کارگاه آموزشی باستان شناسی در محوطه تپه تاریخی حسنلو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه و به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، خسرو فری با بیان این مطلب افزود: این کارگاه آموزشی جهت آشنایی دانشجویان و دانش آموزان با حفاری، باستان شناسی و فعالیت های این حوزه بصورت ملموس توسط کارشناسان باستان شناسی استان و پایگاه تاریخی حسنلو برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 150 نفر از این کارگاه آموزشی بازدید کردند، ادامه داد: در این کارگاه آموزشی، تعدادی از اشیای تاریخی که از حفاری های باستان شناسی بدست آمده است، بصورت نمادین در دل خاک قرار داده و دوباره توسط علاقمندان و دانشجویان باستان شناسی با ابزار آلات حفاری کاوش شد.

فری با اعلام اینکه در این کاوش ها مسئولان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی و استان خراسان به همراه جمعی از دانش آموزان شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: در این کارگاه آموزشی، توضیحاتی در رابطه با رشته باستان شناسی و فعالیت های این حوزه به علاقمندان، دانش آموزان و دانشجویان باستان شناسی دانشگاه آزاد مهاباد و دانشجویان زمین شناسی دانشگاه ارومیه ارائه شد.

گفتنی است؛ در این مدت نمایشگاهی از تابلوهای جاذبه های طبیعی و تاریخی گردشگری استان در محل موزه نقده نیز دایر بود که بازدید کنندگان از برنامه کاوش های نمادین از این نمایشگاه نیز دیدن کردند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.