رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: تعامل كميسيون با وزرات بهداشت در مجلس هشتم مثال زدني بود.

دكتر حسينعلي شهرياري در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: تعامل كميسيون بهدشت و درمان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بسيار خوب بوده و خوشبختانه مشكلي وجود نداشت همچنين پيشنهادها و تمام فعاليت هاي كميسيون، در راستاي ارتقاي سلامت جامعه بوده است.

وي افزود: بسياري از مشكلاتي كه سال ها به عنوان گره كور در حوزه بهداشت و درمان از نظر قانونگذاري مطرح بود خوشبختانه توسط مجلس هشتم باز شد.

دكتر شهرياري ادامه داد: به گفته كارشناسان وزارت بهداشت و كارشناساني كه از بيرون نظارت مي كنند با مصوباتي كه در قانون برنامه پنجم داريم هيچ خلأ قانوني در حوزه قانونگذاري براي حوزه سلامت وجود ندارد و همت مسئولان را مي طلبد كه آنها را اجرايي كنند.

وي با ابراز نگراني از اجرا نشدن قوانين گفت:‌ در مورد بسياري از قوانيني كه تا به حال عملياتي نشده و يا قوانيني كه از سال هاي قبل در دولت جدي گرفته نشده نگران هستيم.

رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس ابراز داشت: اين دوره از مجلس نسبت به بحث سلامت حساس تر عمل خواهند كرد زيرا تعداد پزشكاني كه وارد مجلس نهم شدند نسبت به دوره پيش بيشتر هستند.

دكتر شهرياري با بيان اين كه حدود 40 پزشك در مجلس نهم حضور دارند خاطرنشان كرد: حضور پزشكان نشان دهنده اين است كه جامعه نسبت به قشر پزشكان توجه بيشتري دارد و رضايت مندي مردم از جامعه پزشكي در سطح مطلوبي قرار دارد.

به گفته وي، حضور بيشتر پزشكان در مجلس نهم به معني ارتقاي سلامت جامعه خواهد بود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار