ظاهرا سرمایه گذاری نیز مانند بستنی دارای انواع گوناگونی است و مثل ترکیب قهوه و شکلات می توان انواع آن را با هم ترکیب کرد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست؛ دركنار تمامی حاشیه های مریوط به خلق شغل های جدید و ادعای اوباما در مورد موفقیت سرمایه گذاری آزاد، همچنان در مورد اینکه چه نوعی از سرمایه گذاری در آمریکا مناسب خواهد بود بحث های داغی در جریان است.


ظاهرا سرمایه گذاری نیز مانند بستنی دارای انواع گوناگونی است و مثل ترکیب قهوه و شکلات می توان انواع آن را با هم ترکیب کرد.


در همین مورد میت رامنی در کارزار انتخاباتی خود اعلام کرد که در مناظره های انتخاباتی اوباما وي را در مورد بحث سرمایه گذاری به چالش خواهد کشید.


بنابراين گزارش؛ اولین نوع از سرمایه گذاری در دوره ای مطرح شد که اقتصاد آمريكا تحت نفوذ کارآفرینان و مدیرانی بود که آشکارا از قدرت اقتصادی خود برای افزایش قدرت سیاسی و بالعکس استفاده می کردند.


مشخصه این دوره از سرمایه گذاری رشد فناوری و افزایش دستمزد و ثروت بود.

بعد از بحران بزرگ اقتصادی امریکا در دهه 30 سرمایه گذاری به سمت دوران طلایی پیش رفت.


در این دوره رشد و خلاقیت توسط کسانی هدایت می شد که شرکت های بزرگ ملی و بین المللی را توسط مدیران اجرایی آموزش دیده اداره می کردند.


در خارج از خاک امریکا بیشتر کشورها به نوعی خود را به " سرمایه کذاری دولتی " نزدیک کردند.

در این نوع از سرمایه گذاری، دولت نه تنها در بحث قانون گذاری بلکه در مالکیت شرکت های بزرگ هم نقش برجسته تری را ایفا مي كند.


این نوع از سرمایه گذاری دولتی بیشتر مناسب کشورهایی بود که می خواستند از ویرانه های جنگ دوم جهانی رهایی پیدا کنند و یا همچون ژاپن و کره خواهان گذار از کشورهای در حال توسعه به کشورهای توسعه یافته بودند.


با این حال تا دهه 1990 نوع دیگری ازسرمایه گذاری مطرح شد که در آن تولید و بازارهای مالی مانع خلاقیت و رشد و بهره وری می شد.

حال باید منتظر ماند و دید که در مناظره های انتخاباتی امریکا میت رامنی چه انتقاداتی از اوباما در مورد سرمایه گذاری و طرح های اشتغال زایی خواهد داشت؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.