اظهارات رئیس صندوق بین المللی پول درباره یونان، سیاستمداران این کشور را خشمگین کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، کریستین لاگارد، رئیس فرانسوی صندوق بین المللی پول در مصاحبه ای با روزنامه انگلیسی زبان گاردین گفته است که مردم یونان مالیات خود را نپرداخته اند و حالا وقت بازپرداخت این پولها است.

اوانجلوس ونیزلوس، رهبر سوسیالیستهای یونان می گوید: درباره صحبتهای لاگارد قبلا هم گفته ام که این لحن غیرقابل قبول و توهین آمیز است. این اظهارات واکنشهای زیادی را به همراه داشته است، حتی در اینترنت این واکنشها شدید بودند. لاگارد مجبور شد که در اظهارات خود تجدید نظر کند و من خوشحالم که او نشان داد به واکنشهای یک ملت پرافتخار احترام می گذارد.

الکسیس سیپراس، رهبر چپهای تندروی یونان که مخالف سیاستهای مالی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول است گفت شاغلان یونانی مالیاتهایی را می پردازند که غیرقابل تحمل هستند.

اظهارات لاگارد انتقاداتی را در میان سیاستمداران فرانسه هم به همراه داشت.

ژان لوک ملانشون، سیاستمدار چپگرای فرانسوی حتی گفته است که او باید به دلیل این اظهار نظر استعفا بدهد.

ملانشون گفت: کریستین لاگارد به چه حقی درباره مردم یونان این گونه صحبت می کند؟ او اصلا درباره وضعیت این مردم چه می داند؟ چرا او درباره سرمایه دارانی که یونان را به این وضعیت دچار کرده اند صحبت نمی کند و نمی گوید آنها باید مالیات بپردازند. کلیسای ارتدوکس باید مالیات خود را بدهد، مردم معمولی مالیات می دهند. این اظهارات بی ارزش هستند و به نظر من اخلاق سیاسی حکم می کند که کریستین لاگارد از مقام خود کناره گیری کند.

لاگارد همچنین گفته است که بیش از آن که نگران وضعیت مردم کشور بحران زده یونان باشد، نگران مردم آفریقا است.

پیام اعتراضی هزاران کاربر در فیس بوک لاگارد را قانع کرد که در این وب سایت اعلام کند که با مردم یونان همدردی می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار