چرا بعضی از بچه ها شب پستانک می خورند ؟

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک؛پستانک برای بچه هایی که پس از شیرخوردن به آرامش نیاز دارند تا راحت تر بخوابند ، می تواند به در د بخور باشد ، منتها اگر کودکتان شیرخودتان را می خورد صبرکنید او یک ماهه شود ، به او پستانک دهید سعی کنید زودتر از این موقع به او پستانک ندهید چون ممکن است در نحوه شیرخوردن او اختلا ل ایجاد کند به عبارت ساده تر ، زمانی پستانک به کودکتان بدهید که او در شیرخوردنش مشکل نداشته باشد ،بهتر است از پستانک به عنوان جایگزینی برای آرام کردن کودک استفاده نکنید و سعی کنید اول از آغوش گرفتن ، پیچیدن یک ملحفه نازک به دور کودک ، آرام تکان تکان دادن ، روی پا انداختن و لا لایی خواندن شروع کنید تا بخوابد . نو ر چراغها را کم یا آنها را خاموش کنید و موسیقی ملایم پخش کنید وقتی هم کودکتان بیدار است به جای آنکه پستانک در دهنش بگذراید با کودکتان سرگرم شوید و عشق و محبتتان را به او نشان دهید تا به حضور شما انس بگیرد و آرام شود .

درباره ی استفاده از پستانک عده ای مخالف وعده ای موافقند برخی مطالعات نشان داده است که ظاهرا مکیدن پستانک در ساعت خواب مانع بروز سندروم( خواب مرگی) مرگ ناگهانی نوزاد به هنگام خواب می شود ، از سوی دیگر کودکانی که پس از شش ماهگی هم از پستانک استفاده می کنند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به عفونتهای گوش میانی و گوارشی و برفک دهان قرار می گیرند .

برخی والدین به این نتیجه رسیده اند . کودکانی که به کمک پستانک به خواب می روند ، وقتی در طول شب از خواب بیدار میشوند وآن را پیدا نمی کنند بی تابی کرده و گریه می کنند به طوری که شب ها به طورمرتب بیدار شده و در تاریکی شب و پستانکش را داخل دهانش بگذارد .

اگر کودکتان تا پنج سالگی پستانک را کنارگذاشت لازم نیست نگران مشکلات دندانی اش باشید ، چون کودک درطول ماهها و سالهای اولیه فقط دندان های شیری دارد و دندانهای دایمی معمولا تاقبل شش سالگی بیرون نمی زنند با این حال هر زمان که نزد دندانپزشک می روید به اوبگویید که کودکتان از پستانک استفاده می کند ./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.