با استفاده از توانمندي هاي کشور و نيروي متخصص مي توانيم دگرگوني در سرعت کار پروژه ها و زمان بهره برداري را داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رستم قاسمي در مراسم امضاي کنسرسيوم دانشگاهي ازدياد برداشت از مخازن گاز کشور گفت: زماني که موضوع نفت درجاي کشور مطرح مي شود موضوع بحث ازدياد برداشت مخازن نفت و گاز در کشور  مطرح نيست .شايد در گذشته براي اين کار مهم بستر لازم را فراهم نکرديم يعني در جهت آموزش نيروي انساني، ابزار و زيرساخت هاي لازم بنابراين بايد برنامه ريزي مداوم داشته باشيم تا با استفاده از امکانات موجود بتوانيم در راستاي توسعه گام برداريم.
وي تصريح کرد: در يک برنامه پنج ساله توسعه فقط يک درصد افزايش ازدياد برداشت را داريم که چندين برنامه اجرايي لازم است تا به 38 درصد برسيم که براي اين منظور بايد جهشي جدي در سرعت و زمان عمليات کارها داشته باشيم.
وي گفت: بايد ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور هرچه سريعتر مستحکم تر شود و اگر بخواهيم در برنامه پنجم يک درصد جلوتر از نرم جهاني حرکت کنيم بايد ظرفيت ها و زيرساخت ها را فراهم کنيم.
وزيرنفت اظهار داشت: براي اين کار بزرگ و با اهميت بايد هرچه سريعتر امضاي اين کنسرسيوم که مورد نظر دو طرف قرار گرفت بايد با حساسيت بيشتري استفاده شود.
چرا که با توجه به اينکه کشورما از لحاظ دارايي نفت سهم بيشتري دارد و با استخراج و اصلاح زيرساخت هاي کشور مي تواند به مقصد توسعه اقتصادي کشور برسد.
وي گفت: ايجاد کنسرسيوم توسط دانشگاه ها به عنوان هايي براي بکارگيري دانشگاه هاي کشور و مراکز پژوهشي زمينه اي از  اقدامات اساسي در حوزه صنعت و دانشگاه ايجاد شود.
وي با بيان اينکه کشورما در توليد نفت سنگين بزرگترين منطقه نفتي خاورميانه را دارد گفت: حوزه نفت سنگين که 34 ميليارد بشکه درجاي توليد مي شود بسيار کم است و ما انتظار داريم که اين ميزان توليد را به هشت درصد برداشت برسانيم.
وي ادامه داد: توانمندي هايي که در کشور وجود دارد مي تواند صنعت نفت را به معناي واقعي ملي کند.
وي اضافه کرد: مشکلي که در اين صنعت وجود دارد موضوع سرعت عمليات و زمان بهره برداري است که بايد با ايجاد برنامه ريزي مداوم و اساسي دگرگوني جدي در بحث ازدياد برداشت داشته باشيم چرا که پايه اقتصاد کشور صنعت نفت است که مي تواند زمينه هاي توسعه اقتصادي و اشتغال زايي را فراهم کند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار