مدیر‌کل شیلات گلستان از آغاز عملیات رهاسازی بیش از 102 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در حوزه‌های آبی دریای خزر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان ؛ ، "علی اکبر پاسندی" افزود: بچه ماهیان رها شده شامل سه گونه سفید، کپور و کلمه می باشند که در دو روخانه گرگانرود و قره سو رهاسازی می شوند.

وی با بیان اینکه این بچه ماهیان بعد از سه تا چهار سال در سبد غذایی صیادان سخت کوش استان قرار می گیرد، گفت: گونه های سفید و کلمه مختص استان است که تنها در گلستان تکثیر و رهاسازی می شود.

پاسندی تصریح کرد: سه گونه بچه ماهی استخوانی سفید، کپور و کلمه از غذاهای اصلی انوع ماهیان خاویاری است که رهاسازی آن در تولید و تغذیه ماهیان خاویاری بسیار موثر است.

مدیرکل شیلات استان گلستان یادآور شد: برای تکثیر بچه ماهی استخوانی از ظرفیت هشت هزار قطعه ماهی مولد استفاده شده است.

وی با اشاره به افزایش 12 درصدی تولید و رهاسازی بچه ماهی استخوانی نسبت به سال گذشته خبر داد و یادآور شد:  عملکرد شیلات گلستان در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نسبت به برنامه ابلاغی سازمان شیلات ایران به استان نیز 30 درصد بیشتر بوده است.

پاسندی با بیان اینکه عملیات تکثیر بچه ماهیان استخوانی در سطح 98 هکتار از منابع آبی و استخرهای تکثیر و پرورش استان انجام شده، خاطرنشان کرد: از مجموع 102 میلیون قطعه ماهی تولیدی امسال، 61 میلیون قطعه در سد وشمگیر و 41 میلیون قطعه در استخر مرکز تکثير و پرورش و بازسازي ذخاير ماهيان استخواني بندرترکمن (کلمه سیجوال) تکثیر شده است.

مدیر کل شیلات استان به ساحل نشینان دریای خزر توصیه کرد، با توجه به اینکه شیلات استان برای تولید بچه ماهیان زحمات و هزینه زیادی را متحمل شده است، در زمان رهاسازی از حضور در دریا خودداری کنند./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.