رییس هیات ورزش های همگانی استان مركزی گفت: رشته ورزشی پیلاتس بر روند بهبودی و اصلاح حركات و رفتار افراد آسیب دیده و دارای نارسایی فیزیكی تاثیر مثبت دارد.

 نصرالله نان بده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: این رشته ورزشی در سال 1920 توسط ' ژوزف پیلاتس' پایه گذاری شده و تمركز آن بر روی پیشرفت انعطاف و قدرت در تمام اندام های بدن است بدون این كه عضلات را حجیم یا آنها را از بین ببرد.

وی ادامه داد: این ورزش از حركات كنترلی تشكیل شده كه بین بدن و مغز ارتباط منطقی ایجاد كرده و توانایی بدن افراد را در هر سنی بالا می برد.

رییس هیات ورزش های همگانی استان مركزی تصریح كرد: بالا بردن و تقویت سیستم ایمنی بدن، ارتقای قوای بدن در راستای مهار فكر و ذهن از افكار منفی، كاهش دردهای ناشی ازآسیب های ستون فقرات و كمر، ایجاد كشیدگی در ظاهر اندام، شكم صاف و كمر باریك، پیشرفت انعطاف و تعادل از فواید انجام این ورزش است.

نان بده، افزایش قابلیت تحرك مفاصل، حجیم كردن فضای ریه و بالا بردن قابلیت تنفس، تقویت سیستم قلب و عروق، ارتقای دامنه حركتی مفاصل و عضلات، از بین بردن درصد احتمال جراحات و آسیب پذیری را از دیگر فواید رشته پیلاتس عنوان كرد.

وی ادامه داد: ورزشكاران پیلاتس از آرامش بیشتری در هنگام خواب برخوردارند و استرس و خستگی كمتر بر آنان اثر می كند.

رییس هیات ورزش های همگانی استان مركزی گفت: این ورزش در وضعیت های ایستاده، نشسته و خوابیده بدون طی مسافت، پرش و جهش انجام می شود.

نان بده اضافه كرد: این ورزش كمترشناخته شده بود اما اخیرا با اطلاع رسانی درست به یك روش تكمیلی ورزشی همگانی و خانگی تبدیل شده است.

وی گفت: فعالیت های ورزش پیلاتس در استان مركزی از دو سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر در سطح باشگاهی در اراك انجام می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.