توني بلر نخست وزير سابق انگلستان در هيئت تحقيق مطبوعات اعلام کرد: هيچ گاه مطبوعات را فريب نداده و هدفش تنها تلاش براي توضيح عمل دولتش به بهترين شکل ممکن بوده است.



به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ديلي ميل؛ نخست وزير سابق انگليس اعلام کرد که دولت وي اولين دولتي نيست که خواهان توضيح و شرح اقدامات خود بوده است.

امروز توني بلر اعلام کرد: هيچ گاه نخواسته که مطبوعات را فريب بدهد اما اين را قبول کرد که هميشه ميخواسته بهترين عملکرد را از اقدامات خود نشان بدهد.


بلر اين موضوع را هم پذيرفت كه در دوران دولت وي رابطه مطبوعات و سياست مداران ناسالم بوده و تصميمش مبني بر عدم رسيدگي به اين مسئله يک تصميم استرات‍ژيک بوده است.

 با اين حال بلر اين نظر را که دولت او نمونه بارز منحرف کردن مطبوعات است به چالش کشيد.


همچنين؛ نخست وزير انگليس اين نكته را که دولت وي اولين دولتي بوده که تلاش داشته بهترين تفسير و توضيح را از عملکرد خود داشته باشد نپذيرفت.

وي گفت:به نظر من ما خالق اين پديده نبوديم و تنها تلاش ميکرديم که نسبت به آن پاسخگو باشيم.


هنگامي كه از بلر در مورد رابطه ناسالم مطبوعات و سياسيون سوال پرسيده شد و اينکه چرا تلاش نکرد که اين رابطه را درست کند، گفت: در واقع هزينه اي که من براي اين كار ميپرداختم، مسائل بسياري را تحت تاثير قرار ميداد.

وي همچنين اضافه کرد: اين کار يک جنگ طولاني بود که همه چيز را به يک طرف سوق مي داد در حالي که خود جنگ ادامه دارد.

بلر با اذعان به اينكه در آن زمان نسبت به قدرت مطبوعات هيچ ترسي نداشته است اظهارداشت:
در واقع نصيحت من به سياسيون امروز اين است که بايد بهره برداري خوبي از رسانه ها داشته باشند.


وي اضافه کرد: نميگويم که مطبوعات نمي توانند متعصب نباشند؛ با  اين حال معتقدم هنگامي که وقايع به شکل خاصي تحريف مي شوند آن موقع کار سخت مي شود.

حال بايد منتظر ماند و ديد که هيئت تحقيق چه رأيي را در رابطه با اقدامات بلر صادر خواهد کرد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار