وزير آموزش و پرورش در جلسه مشترك با رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران از مدارس شاهد به عنوان پايگاه نظام ياد كرد و تقويت جايگاه علمي و آموزشي آنها را ضروري دانست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،حميد رضا حاجي بابايي با اشاره به ضرورت  توجه ويژه مسوولان نسبت به فرزندان شهيد، يادآور شد: همان طور كه در پيام حضرت امام (ره) خطاب به رئيس بنياد شهيد و وزير آموزش وپرورش وقت آمده است ساماندهي وضعيت تحصيلي فرزندان شهدا تكليف ووظيفه است.
وي ادامه داد: مقام معظم رهبري( مدظله العالي ) نيز به صورت مكرر و طي مناسبات مختلف اين ضرورت را مورد تأكيد قرار داده اند وتوجه ويژه ما نيز معطوف به اجرايي كردن همين فرمايشات بوده است.
حاجي بابايي تجهيز مدارس به فن آوري هاي نوين و اتخاذ شيوه هاي آموزشي جديد را از اولويت هاي وزارت آموزش وپرورش اعلام كرد و متذكر شد: مدارس شاهد نيز از اين قاعده كلي مستثني نيستند و تمام تلاش ما ارائه امكانات آموزشي مطلوب به آنهاست.
وي خطاب به رئيس بنياد شهيد، يادآور شد: ما در زمينه گسترش و كيفي سازي مدارس شاهد ديدگاه هاي مشتركي داريم و راهبردهاي خودمان را نيز بر همين اساس تنظيم مي كنيم بنابراين خواهش من از شما اين است كه در ارائه پيشنهادات راهگشا و تلاش در جهت ساماندهي فني مدارس با ما همكاري كنيد.
وزير آموزش وپرورش درادامه با اشاره به برخي تلاش هاي صورت گرفته در زمينه گسترش مدارس شاهد، خاطرنشان كرد: به طور نمونه در همين شهر تهران و در شهرك شهيد محلاتي كه بخش وسيعي از خانواده هاي شهدا و ايثارگر ما در آن اسكان دارند تاكنون هيچ مدرسه شاهدي وجود نداشت كه خوشبختانه اين نياز در حال حاضر مرتفع شده است.
وي ادامه داد: من در سفرهاي استاني كه به مناطق مختلف كشور داشته ام به طور مكرر با تقاضاهاي مردمي در زمينه تأسيس و راه اندازي مدارس شاهد برخورد كرده ام و فكر مي كنم كه اين انتظار به حق مردم از ما است كه مي بايست مد نظر قرار بگيرد.
حاجي بابايي همچنين به كيفيت آموزشي مطلوب در مدارس شاهد اشاره وعنوان كرد: خوشبختانه امروز وضعيت به گونه اي است كه والدين از اينكه فرزندان خود شان را در مدارس شاهد ثبت نام كنند احساس امنيت مي كنند كه اين براي همه ما موجب مباهات است.
وي با بيان اينكه من به عنوان كسي كه از نزديك با خانواده هاي شهدا در ارتباط بوده ام و مشكلات آنها را به صورت مستقيم لمس كرده ام تصريح كرد: جذب دانش آموزان شاهد در مدارس نمونه دولتي و اختلاط آن ها با ساير دانش آموزان موجب ايجاد نوعي الگوسازي ميان ساير محصلان خواهد شد.
وزير آموزش وپرورش همچنين با اشاره به پايين بودن ميزان تراكم در سطح مدارس شاهد، متذكر شد: خوشبختانه در حال حاضر در هر سه پايه تحصيلي ابتدايي ، راهنمايي و دبيرستان تعداد دانش آموزان حاضر در هر كلاس پايين تر از نرم تعيين شده مي باشد.
در اين جلسه همچنين مسعود زريبافان با اشاره به ضرورت ارتقاء كيفيت تحصيلي فرزندان شهيد به ارائه آماري از تعداد مدارس شاهد در سطح كشور پرداخت.
معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد امور ايثارگران ضمن تقدير از همكاري موثر وزير آموزش وپرورش اعلام كرد: ارتباط آموزش وپرورش با بنياد شهيد خيلي خوب است و جا دارد كه از زحمات همكاران در هر دو نهاد متبوع  تقدير كنيم./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار