تیم ملی تیر و کمان صبح امروز در حالی برای اردویی 10 روزه به کشور ترکیه اعزام شد که نجمه آبتین اولین کماندار دختر المپیکی ایران هم این تیم را به عنوان مربی همراهی می کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، میلاد وزیری ، کیوان ریاضی مهر ، حامد خوری ، نادر منوچهری مقدم و غلامرضا رحیمی تیم ملی آقایان ریکرو و ساره اسدی ، زهرا دهقان ،مریم محمودی و افروز موسوی تیم بانوان را تشکیل می دهند.

تیم ملی ریکرو پس از اردوی 10 روزه در کمپ های تمرینی ترکیه روز 20 خرداد به ایران بازگشته و در اردوی کوتاه مدتی پیش از سفر به کشور آمریکا شرکت می کنند.

مسابقات آمریکا که از اواخر خرداد در شهر اوگزن برگزار می شود آخرین شانس کسب سهمیه المپیک در بخش تیمی برای آقایان و در هر 2 بخش تیمی و انفرادی برای بانوان است.

آبتین: دنبال آرامش در تیم ملی هستم
مربی جدید تیم ملی اعتقاد دارد طرفداری از هر گروه و شخصی در شرایط فعلی تنها جو تیم ملی تیر وکمان را متشنج میکند و برخلاف تصور وی در مورد رفتن مربیان کره ای و آمدن مربی جدید نظر خاصی ندارد.

نجمه آبتین در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  تاکید کرد: بحث مربیگری پیش از این مطرح نبود اما هفته پیش فدراسیون درخواست داد که به عنوان مربی به تیم کمک کنم حالا هم در کنار تیر زدن از لحاظ تکنیکی با بازیکنان دیگر کار می کنم.

وی ادامه داد: دختران ریکرو رکوردهای مشابه با قبل دارند درآمریکا نیز 3 سهمیه تیمی و 4 انفرادی توزیع می شود اما با توجه به اینکه آمریکا و ژاپن هم سهمیه نگرفته اند کار ما کمی سخت است هر چند با حفظ شرایط بازیکنان احتمالا کسب سهمیه هم وجود دارد.

آبتین که ویزای سفر به آمریکا را دریافت نکرده در مورد دلایل اعزام به ترکیه به جای کشوری مثل کره توضیح داد: از آنجایی که مربیان کره ای در کشور خودشان با باشگاه های قدیمی این کشور ارتباط داشتند تیم همیشه به این کشور اعزام می شد اما این بار ابتدا برای اوکراین و سپس ترکیه اقدام شد چندان از چند و چون انتخاب ترکیه اطلاع ندارم و باشگاه ها و تیراندازان خوب این کشور را نمی شناسم.

وی در مورد سیستم کاری مربی جدید و انتقاد ملی پوشان به تفاوت آن با سیستم کره ای گفت: هر چند سیستم کار این مربیان با هم فرق دارد اما بیش از این هم سلیم اف گفت که هیچ تغییر و تحولی در نحوه تیراندازان و تکنیک بدن بازیکنان ایجاد نکرده و تنها به عنوان کمک به تیم آمد به هر حال در این شرایط و کمتر از 2 ماه به المپیک کسی این مسئولیت را قبول نمی کرد.

آبتین افزود: سلیم اف سیستم روسی را روی بازیکنان پیاده نکرده و آنقدر تجربه دارد که در این فاصله تا بازی ها تنها به روحیه دادن به بازیکنان پرداخته و تغییراتی ایجاد نکند.

وی تصریح کرد: بعد از کار کردن در یک هفته نظر خاصی درمورد مربی جدید ندارم اما به جز آن دوست نداشتم وارد مسائل حاشیه ای شوم تیم در شرایط فعلی تنها باید جو آرامی داشته باشد من هم قصد طرفداری از گروه خاصی را در تیم ملی ندارم برخلاف تصور اصلا این طور نیست که از رفتن مربیان کره ای خوشحال باشم هر چند قصد تغییر نظر کسی را هم نداشته و مرور زمان همه چیز ار معلوم می کند.

عضو تیم تیروکمان تاکید کرد: پیش از این هم در تیم به هر بازیکنی که احتیاج به کمک داشت داشته هایم را انتقال می دادم بنابراین مربیگری لطمه ای به کار تیرزدن من نمی زند تنها دوست دارم بازیگری ام را به نتیجه ای برسانم وگرنه تا پایان عمرمانند باری روی دوشم می ماند./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار