تیم پنج نفره دانشگاه سمنان در مسابقات سراسری ریاضی كشور با كسب یك مدال نقره و قرار گرفتن در جایگاه نهمی از این رقابتها دست پر بازگشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ سرپرست تیم اعزامی دانشگاه سمنان به سی و ششمین دوره مسابقات سراسری ریاضی كشور با اشاره به اینكه در این دوره از مسابقات 41 تیم از دانشگاههای كشور حضور داشتند گفت: این مسابقات از آنجا كه قدمت تقریبا چهل ساله دارد در سطح بالایی برگزار می شود و اعتبار خاصی دارد.

راضیه محجوب' گفت: این رقابتها در مركز تحصیلات تكمیلی علوم پایه زنجان برگزار شد و همچون دوره های قبلی از سطح علمی بالایی برخوردار بود.

سرپرست تیم اعزامی دانشگاه سمنان با اشاره به اینكه این مسابقات در گرایش محض شامل سه بخش جبر، آنالیز و بخش ابتكاری برگزار شد درخصوص بخش ابتكاری گفت: مسائل مطرحه شده در این بخش بگونه ای است كه شركت كنندگان با استفاده از دانسته های خود در زمینه ریاضی عمومی، نظریه اعداد، تركیبات و ... باید ابتكار بخرج داده و مسایل را حل كنند.

وی با اشاره به اینكه نام دانشگاه سمنان در این دوره از مسابقات بین دانشگاههای مطرح كشور جای گرفت گفت: درحالیكه دانشگاههای دیگر از ماههای قبل با سرمایه گذاری، تیم های خود را با شركت دادن در كلاسهای آمادگی پرورش داده بودند، تیم دانشگاه سمنان دو سه روز مانده به برگزاری مسابقات ضمن ثبت نام توام با عجله، در این دوره از مسابقات حاضر شدیم.

وی با مقایسه عملكرد دیگر دانشگاهها در تجلیل از دانشجویان مدال آور خود با دانشگاه سمنان گفت: 'امید غفاری نیا' یكی از اعضای تیم دانشگاه سمنان كه در این مسابقات مدال نقره گرفت در مسابقات سراسری كامپیوتر سال گذشته كشور كه به میزبانی دانشگاه شریف برگزار شده بود نیز مقام نخست را كسب كرده بود ولی با این حال قدردانی بایسته ای از او به عمل نیامده است.

محجوب دانشجویان دانشگاه سمنان را بسیار مستعد و دارای زمینه پیشرفت در مجامع و مسابقات علمی دانست و از مسوولین ذیربط خواست تا برای حضور آبرومند تیم های دانشجویی در چنین مسابقات و رویدادهای علمی كه منجر به درخشیدن نام دانشگاه سمنان می شود سرمایه گذاری و از تلاشهای دانشجویان عضو این تیمها كه بدون كوچكترین چشم داشتی برای دانشگاه افتخار كسب می كنند قدردانی نمایند.

تیم دانشگاه سمنان شامل امید غفاری نیا، حمید عسگری، علی اردلانی، علی اسماعیلی و فرهنگ جهانگیر بودند و با پشت سر گذاشتن بسیاری از دانشگاههای معتبر كشور كه در دوره های قبلی این مسابقات مقامهای برتر را كسب كرده بودند پس از دانشگاه های شریف، تهران، صنعتی اصفهان، شیراز، امیركبیر، فردوسی مشهد، شهید بهشتی و كاشان، مقام نهم این دوره از مسابقات را كسب كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.