دولت پرو به دلیل ادامه درگیری شماری از مردم با نیروهای امنیتی علیه فعالیت معدنی شركت اكستراتا تینتایا كه منجر به كشته شدن دو نفر و مجروح شدن 40 تن دیگر شد ، وضعیت اضطراری در این استان اعلام كرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره ، تعدادی از مردم اسپینار از هشت روز گذشته تصمیم گرفتند كه علیه فعالیتهای شركت معدنی مذكور اعتراض كنند زیرا معتقدند كه فعالیت های معدنی این شركت موجب آلودگی‌ رودخانه های منطقه شده است .
دولت پرو اعلام كرد كه حالت اضطراری به مدت 30 روز رسمیت خواهد داشت و طی این مدت هرگونه تجمع در این منطقه ممنوع است، پلیس مسوول كنترل نظم و امنیت در اسپینار خواهد بود .

اسكار والس دانكوارت رئیس هیأت وزرا پرو در این رابطه گفت كه این تصمیم به این دلیل گرفته شد كه اعتراضات مذكور مسالمت آمیز نبوده و تظاهر كنندگان افراد افراطی و آشوبگر بودند كه به مقامات پلیس و به یك دادستان حمله كردند .

والدس در این مورد به گروگانگیری اكتور هررا مندوزا دادستان شهر اسپینار اشاره كرد كه معترضان پس از حمله به خودرویی كه هررا با آن سفر می‌ كرد و با گروگان گرفتن وی ، خودرو را واژگون و آن را به آتش كشیدند .

والدس در پیامی خطاب به مردم شهر اسپینار از آنها خواست كه به رفتار خشونت آمیز خود ادامه ندهند و تاكید نمود كه دولت در تصمیمات خود قاطعانه عمل خواهد كرد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار