رئيس سازمان امور اقتصادي و دارائي آذربايجان غربي گفت: اجراي طرح هدفمندي يارانه ها از مهمترين طرحهاي دولت است و اين طرح مقدمه تحولات بزرگ اقتصادي ديگر در كشور خواهد بود.

حسين دبيري در گفت و گوي با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه با بيان اينكه دولت در ميان شديدترين محدويتها و تحريمها قانون هدفمندي يارانه ها را اجرا كرد افزود: در شرايطي كه افزايش قيمت ارز تاثير شديدي بر نرخ تورم گذاشته بود دولت آقاي احمدي نژاد از اجراي اين قانون عقب نشيني نكرد.

وي ادامه داد: برخلاف تبليغات شوم دشمنان اقشار مختلف جامعه با درك اهميت تدوام اجراي اين قانون با دولت همگام شده و تا قطع كامل وابستگي كشور به منافع نفتي نسبت به اجراي فاز دوم اين طرح حركت خواهند كرد.

وي اضافه كرد: برخي تلاش مي كنند جلوي اجراي مرحله دوم اين قانون را گرفته و تمامي نتايج مثبت هدفمندي يارانه ها را خنثي كنند اما برخلاف تصور آنان دولت با عزمي راسخ بزرگترين تحول اقتصادي كشور را تكميل كرده و به سرمنزل مقصود خواهد رساند.

وي اظهار كرد: بخش بزرگي از تغيير قيمتي كه در پي تاثيرگذاري و افزايش نرخ ارز در سال گذشته به وجود آمده بود توسط دولت كنترل شد.

دبيري با اشاره به اينكه شاخص ترين دستاورد هدفمندي يارانه ها برقراري عدالت اجتماعي است گفت: با اجراي اين قانون، شاهد افزايش كارآيي برنامه ريزي و سياستگذاريهاي دولت، بهره وري در توليد و مشاركت عمومي در صرفه جويي و اصلاح الگوي مصرف شديم.

رئيس سازمان امور اقتصادي و دارائي آذربايجان غربي افزود: اين تحول بزرگ اقتصادي موجب كاهش واردات سوخت و همچنين كاهش قاچاق كالا و ارز شد.

دبيري ادامه داد: عمده ترين تاثير اين طرح كمك به معيشت دهكهاي پائين اقتصادي بود كه به نظر مي رسد اجراي اين طرح در تقويت قدرت خريد اقشار كم درآمد همانند روستائيان و عشاير نقش بسزايي ايفا كرده است.

وي با بيان اينكه اصلاح قيمتهاي نسبي در اقتصاد و همچنين اصلاح الگوي مصرف داخلي از ديگر مزاياي اين قانون است گفت: اجراي فاز دوم اين تحول اقتصادي در حقيقت تكميل حركت بزرگ دولت است و براي محقق شدن اين امر همه مردم بايد دولت را پشتيباني كنند.

دبيري يادآور شد: با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها مصرف بنزين از 73 ميليون ليتر مصرف روزانه در سال 86 به 59 ميليون ليتر در سال جاري كاهش يافت اين درحالي است كه سالانه بيش از يك ميليون خودروي نوشماره و بيش از 500هزار دستگاه موتورسيكلت جديد به ناوگان حمل و نقل كشور اضافه شده است.

وي گفت: اين وضعيت يعني كاهش مصرف حاملهاي انرژي، موجب رانده شدن سودجويان از صحنه اقتصادي جامعه شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.