رئیس سابق فدراسیون تیروکمان منظور خود را از صحبت های شب گذشته در رادیو توضیح داده و گفت: تاکنون 2 ایمیل از طرف کنفدراسیون تیروکمان آسیا برای اعلام دلایل برکناری ام ارسال شده که به آنها پاسخی نداده ام.

کریم صفایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تاکید کرد: کنفراسیون تیروکمان آسیا و نماینده IOC  در آسیا دو بار با ایمیل استعلام کردند که علت برکناری از ریاست فدراسیون را اعلام کنیم تا امروز هم تلاش کردیم تا پاسخ آنها را ندهیم و جوابی هم به آنها نمی دهم چون این مسئله ای داخل کشوری بوده و نباید به بیرون درز کند.

وی ادامه داد: امیدوارم همه چیز در داخل ایران حل شود. اگر پای ارگانهای نظارتی به ورزش کشور باز شود، ارگانهایی مثل دیده بان حقوق بشر و .. هم هر روز به دنبال ورود به مسائل ایران خواهند بود. در هر حال نباید فراموش کرد که مصالح و منافع ملی ارجح بر بودن یا نبودن کریم صفایی در فدراسیون است و من برای رسیدن به حق خود نیازی به ارگان های خارجی ندارم. دنیامالی رئیس فدراسیون قایقرانی هم از اینکه فدراسیونش تعلیق شده بسیار نگران و ناراحت به نظر می رسید.

صفایی تاکید کرد: دنیامالی رئیس فدراسیون قایقرانی که به تازگی برکنار شده حق زیادی بر گردن کشورمان دارد و وقتی که این فرد به فدراسیون قایقرانی امد، این رشته هیچ جایگاهی در قایقرانی جهان نداشت. شخصا شاهد این بودم که رئیس وقت سازمان تربیت بدنی به وی گفت که شغلش را به عنوان معاون عمرانی شهرداری رها کند و تنها در فدراسیون مشغول باشد اما دنیامالی تاکید داشت که شغلش را رها نمی کند چون از این طریق کمکهای زیادی به فدراسیون می رساند.

*بعد از سی سال انتخابی المپیک را به ایران آوردیم

وی ادامه داد: قایقرانی و تیروکمان بعد از سی سال تنها رشته هایی بودند که مسابقات قهرمانی آسیا را به عنوان ورودی المپیک در داخل کشور میزبانی کردند که این جای تقدیر داشت. ما نیازی هم به ورود آقایان نداشتیم اما یک نفر در مسابقات آسیایی تهران حال کریم صفایی را نپرسید و حتی بسیاری کارها را در آن زمان انجام دادند که نباید از آنها صحبت کنم اما به هر حال با گذشت در مقابل این افراد، آنها را به خدا واگذار کردم.

صفایی اشاره کرد: برکناری ام به این شکل بود که شب تماس گرفته و گفتند که صبح روز بعد مراسم تودیع و معارفه ام برگزار می شود. من هم گفتم که کلید دفترم را می توانند از منشی تحویل بگیرند و حتی یک کاغذ را در فدراسیون جا به جا نکردم و سر کار هم نرفتم اما در مقابل درخواست استعفا، حاضر به این کار نشده و گفتم که نوع برکناری ام غیر اخلاقی و غیر ورزشی بوده است هر چند صبح روز بعد طی اطلاعیه ای از تمام کسانی که با من کار می کردند خواهش کردم که با فرد جایگزینم کار کنند.

*به جای افتتاح آکادمی، با فرهاد مجیدی عکس یادگاری انداختند

رئیس سابق فدراسیون تیروکمان گفت: آتش سوزی در سایت تیروکمان راه افتاد و آن را به پاپوشی برای دیگران تبدیل کردند، بازیکنان تیم ملی ام را به گریه انداخته و مدارس آرش و آذر را تا تعطیلی پیش بردند، با تمام این مسائل از من انتظار سکوت دارند. آکادمی علمی ای را که با هزار زحمت راه انداختیم به تعطیلی رساندند. چهار بار برای وزیر ورزش نامه ارسال کردیم که برای افتتاح این آکادمی بیاید اما وی وقت خود را برای افتتاح این مجموعه نگذاشت و در همان زمان با فرهاد مجیدی بازیکن استقلال در رختکن تیمشان عکس می انداخت. کجای این کار عدالت است؟

وی ادامه داد: بودجه شش میلیارد تومانی فدراسیون را به ما ندادند تا من را تحت فشار و تنگنا بگذارند و بعد هم همه جا راه افتاد که کریم صفایی با ریخت و پاشهایش بدهی بالا آورده است. این حرفها برای مردم عادی قابل قبول است اما کارشناسان از آن سر در می آورند که تعهد با بدهی تفاوت زیادی دارد.

صفایی تصریح کرد: با تمام این اوصاف جواب هیچ یک از نامه های فدراسیون آسیا را برای توضیح در مورد برکناری ام ندادم چون در این صورت با توجه به منشور المپیک که هیچ شخص ثالثی حق دخالت در کار فدراسیونهای ورزشی را نداشته و دولت هم حق دخالت در امور ورزشی را ندارد، مشکلاتی برایمان ایجاد می شد. اما اینکه گزارش این جریان را به مراجع بالاتر نداده ایم دلیل نمی شود که مراجع جهانی از طرق دیگر به آن نرسند.

وی توضیح داد: بارها و بارها برای برگزاری مجمع در اتمام دوره ام نامه نگاری انجام شد و در حالی بحث بازنشستگی ام را مطرح کردند که من به هیچ وجه با مشکل بازنشستگی روبرو نبودم. با پایان دوره ریاست فدراسیون باید مجمع، کنار رفتنم را تایید می کرد و این در اساسنامه فدراسیون هم هست.

رئیس سابق فدراسیون تیروکمان خاطر نشان کرد: قطعا به ورزش بر می گردم تا ابتدا دست آقایان دولتی را از ورزش کشورم کوتاه کنم و با باندهای تشکیل شده در ورزش کشور مبارزه کنم نه اینکه تنها ریاست یک فدراسیون را در اختیار داشته باشم چون همین حالا هم نایب رئیسی فدراسیون تیروکمان آسیا و ریاست فدراسیون غرب آسیا را بر عهده دارم./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار