امام جمعه دماوند گفت: در راستای ساماند هی فرهنگی مراکز گردشگری مصوباتی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان تصویب شد.

حجت ‏الاسلام محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت:  بررسی چالش ‏ها و فرصت‏ های موجود در مسیر اجرای صحیح اصل مورد تأکید ائمه اطهار (ع) یعنی امر به معروف و نهی از منکر، مسئولان نهاد های ذی ‏ربط را گرد یکد یگر جمع کرد.

به گفته علاءالدینی، از جمله مصوبات مهم نشست امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دماوند گویا سازی محیطی فضای این شهرستان درباره این اصل اساسی دین مبین اسلام است.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: با توجه به این مصوبه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دماوند برای گویا سازی فضای این شهرستان، تمهیداتی را اندیشیده و به تبع آن اجرایی می‏ سازد.

وی اضافه کرد: همچنین پیگیری همه مصادیق منکر و همه نمونه ‏های معروف و نهی و امر آنها از دیگر دستورالعمل‏ های این نشست قلمداد می‏ شود.

علاءالدینی با اشاره به برخی مصادیق منکر در جامعه خاطرنشان کرد: دامنه منکرات تنها به مسئله عفاف و حجاب محدود نمی ‏شود.

وی ادامه داد: بلکه موارد دیگری نظیر مواد مخدر، رشوه، بی‏ توجهی به قوانین جاری در راهنمایی و رانندگی،  آلودگی‏ های صوتی و ... را نیز می‏ توان در ردیف منکرات لازم به نهی قرار داد.

وی با تأکید بر لزوم توسعه لسانی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خاطرنشان کرد: از تأکیدات اعضای این ستاد، ضرورت اشاعه فرهنگ تذکر لسانی در بخش امر به معروف و نهی از منکر است.

علاءالدینی تصریح کرد: باید منکرات و نحوه برخورد با آنها تقسیم‏ بندی و در کنار وجود ابزار های سازمان‏یافته از سوی دستگاه‏ های ذی‏ربط، تذکر لسانی به عنوان وظیفه‏ ای عمومی نباید فراموش شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.