جمعی از دانشگاهیان با حضور در حرم امام خمینی(ره) با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران ، دانشگاهیان کشور با حضور در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) با آرمان‌های امام راحل(ره) تجدید میثاق کردند که متن ميثاق نامه بدين شرح است:

 بیست و سه سال است که در هجران پدری مهربان، فقیهی وارسته، حکیمی فرزانه و سیاستمداری عارف، مژگان را بر غم چشمان اشکبارمان حجاب کرده‌ایم و سوگوار فقدان آن رهبر یگانه نشسته‌ایم.

 دیر زمانی است که در گلو فریادی اگر هست، ناله استغاثه و شکر نعمت ربوبی است که چراغ هدایتمان را آن دردانه قرن قرار داده است. مجاهدی نستوه که پرچم مبارزه با ظلم و ستم، زور مداری و استثمار را برافراشت و عزت، عظمت، استقلال و آزادی را به مردم مسلمان ایران هدیه کرد و با اطمینان از ریشه‌های عمیق دین‌باوری، در قالب الگویی نوین، حاکمیت مردم ایران بر سرنوشت خویش را، در راستای حکمیت مطلق خدا بر انسان و جهان، به عنوان یک حق الهی و مبتنی بر اراده خداوندی در قالب نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آورد.

 

ای خمینی کبیر(ره)!

 ما دانشگاهیان، که امروز در کنار حرم مطهرت گرد آمده‌ایم، در پیشگاه الهی سوگند می‌خوریم که به آرمان‌‌های بلندت وفادار بمانیم و با تاسی از رفتار و کردارت، از هیچ کوششی برای دست یافتن به قله‌های رفیع دانایی و تلاش برای نشستن بر سریر توانایی دریغ نورزیم و استوار و پرامید، در پرتو عنایات الهی، در تحقق ایرانی سربلند و آباد و برای ایجاد جهانی پر از امید، صلح، دوستی و خداپرستی، کوشش نماییم.

 سوگند به مولایمان که شهید محراب، مرد علم و حلم و مهربانی به مظلومان و خشم بر ستمگران بود با تو پیمان می‌بندیم که با اراده‌ای پولادین و به دور از تزلزل در برابر طاغوتیان همراه با ایمان و خدا محوری مدافع اسلام عزیز باشیم و خدا را به مظلومیت و ایمان فاطمه مرضیه (س) شاهد می‌‌‌گیریم که به راه پاک زیستن ائمه دین گام نهیم و دستورات آیین مقدس نبوی و سنت مرتضوی را اجرا کنیم.

 ما دانشگاهیان ایران اسلامی اهانت سرسپردگان شیطان به ساحت مقدس امام مظلوممان حضرت علی النقی الهادی سلام ا... علیه و علی آبائه الطاهرین را محکوم نموده و آمادگی خود را جهت اجرای حکم الهی بر جسارتگران گنه پیشه اعلام می‌نماییم.

 سوگند به مولای هدایتگر و خالصمان امام هادی، که تببین کننده معنای حقیقی ولایت و معرف شخصیت والای امامت است جسارت به ساحت مقدس آن شمع محفل هادیان، نه تنها ما را در پیمودن مسیر ولایتمداری و سرسپردگی به آستان اهل بیت عصمت سلام ا... علیهم اجمعین متزلزل نمی کند بلکه عزم ما را در پیروی از صراط مستقیم ایشان راسخ تر و اراده‌مان را در تبعیت و سرنهادن به آستان ولی فقیه فرزانه زمان استوارتر می سازد که باور داریم ولایت فقیه ادامه حرکت انبیا و عین ولایت رسول الله است.

 

اماما!

 از آن روز که «دانشگاه را مبدأ همه تمام تحولات کشور» خواندی و نهال علم محوری، خوداتکایی و استقلال علمی و فرهنگی که در دلمان کاشتی، تاکنون بیش از سه دهه گذشته است و تبدیل به درخت تنومند آزاد اندیشی و آزادمنشی شده است که دیگر نه تنها تندباد تهاجم استعمارگران و استثمارگران بین‌المللی آن را نخواهد لرزاند، بلکه ریشه‌های عمیق الهی و معنوی آن همچون چشمه ساری به سایر مناطق دنیا گسترانیده شده است و بیداری اسلامی ملتهای منطقه و جهان را رقم زده است و دیری نخواهد بود که این موج بیداری، خاورمیانه اسلامی و انشاء ا... در نهایت جهانی حق مدار و عدالت‌محور عاری از هر نوع ظلم و تعدی و مبتنی بر آموزه‌های اصیل انبیاء و اولیاء را رقم خواهد زد.

 و امسال نیز که توسط جانشین بر حق و طلیعه دار راه و اندیشه‌ات، به «سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» مزین شده است، مفتخریم که فرزندان انقلابیت در دانشگاه‌ها به سوی تحقق دانشگاهی تمدن ساز در راستای خودکفایی گام بر می‌دارند تا با بهره‌گیری از اندیشه اسلام ناب و ایجاد الگویی موفق از تلفیق علم و دین، ساحتی خلق کنند که شاهد رشد و بالندگی هر چه بیشتر ایرانی اسلامی در جهان باشیم.

 

ای روح خدا!

 رجاء واثق داریم مشعل افروخته‌ات با مجاهدت‌های علمی فرزندان برومند این کهن مرز و بوم، و با شهیدان خونین کفنی که در این راه مقدس تقدیم آستانت نموده‌اند، ستاره درخشان انسانیت، پیشرفت، تعالی و شناخت عالم هستی خواهد شد و پیوند ناگسستنی  و جاودانه امامت و امت که امروز در پیروی و تبعیت از رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظلله العالی)، تجلی می‌یابد، همچون گذشته زمینه‌ساز تداوم استقلال، آزادی، عزت و عظمت این سامان خواهد بود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار