جمعیت هلال احمر واکسن مننژیت را با قیمت مصوب 16هزار و 500 تومان در مراکز واکسیناسیون جمعیت هلال احمر در سراسر کشور عرضه می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عبدالرضا شاهرضایی با اشاره به تاخیر به وجود آمده در واردات واکسن مننژیت به کشور افزود: این مساله سبب شد تا برخی مراکز با کمبود موقت این نوع واکسن مواجه شوند.
وی گفت: خوشبختانه با ورود توزیع واکسن مننژیت در سطح کشور از 24 اردیبهشت ماه گذشته، این مشکل مرتفع و زائران می توانند با خیالی آسوده برای تلقیح این نوع واکسن به مراکز واکسیناسیون جمعیت هلال احمر مراجعه کنند.
شاهرضایی با رد هر گونه افزایش قیمت تلقیح این نوع واکسن در مراکز هلال احمر گفت: هم اکنون دو نوع واکسن مننژیت در اختیار مراکز واکسیناسیون قرار دارد که نوع نخست آن منسواکاتز از سالیان گذشته در مراکز واکسیناسیون حجاج مورد استفاده قرار می گرفته است.
وی افزود: این واکسنی است با دوره ایمنی زایی دو ساله که همچنان در سال جاری با قیمت مصوب سال جاری 16 هزار و 500 تومان برای مراجعان تلقیح می شود.
وی اضافه کرد: واکسن نوع دوم کونژوگه به نام (منونو) که با پیگیری و تلاش انجام شده در سال جاری تهیه و در اختیار مراکز واکسیناسیون قرار گرفته و دارای مزایای از جمله دوره ایمنی زایی طولانی تر (5 سال در مقابل 2 سال) است.
به گفته معاون هلال احمر، واکسن نوع دوم همچنین این قابلیت را دارد که فرد واکسینه را در صورت مراجعه با عامل بیماری به گونه ای مصون نگاه دارد که امکان انتقال عامل بیماری به دیگر افراد را نیز نداشته باشد.
وی افزود: هم اکنون واکسن مننژیت نوع اول با قیمت مصوب 16 هزار و 500 تومان در مراکز واکسیناسیون جمعیت هلال احمر تلفیح می شود واکسن نوع دوم نیز در صورت تمایل مراجعان با قیمت 36 هزار تومان به آنها ارائه خواهد شد./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار