ديوان بين المللي کيفري لاهه ويژه سيرالئون ، چارلز تيلور رئيس جمهور اسبق ليبريا را به 50 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24، چارلز تيلور پيشتر در خصوص صدور حکم مجرميت خود تقاضاي واخواهي کرده بود و اينک مي تواند در خصوص اين حکم نيز تقاضاي واخواهي کند. فرايند واخواهي نيز ماهها زمان خواهد برد و پس از آن سرنوشت قطعي چارلز تيلور مشخص خواهد شد.
در صورت تاييد حکم تيلور وي دوره محکوميت خود را  در زنداني در انگليس سپري خواهد کرد.
تيلور در ماه مارس 2006 در نيجريه بازداشت شده بود. رئيس جمهور  ليبريا در آن زمان خواستار آن شده بود که اين محاکمه در سيرالئون برگزار نشود زيرا از احتمال بي ثباتي منطقه در هراس بود.
آرمل شاريه تحليلگر اين شبکه نيز افزود اين حکمي استثنايي براي سران يکي از کشورها است تا الگويي براي همه ديکتاتورها و جنايتکاران باشد.
وي ادامه داد: اين پيام در قاره آفريقا به طور غيرمستقيم  خطاب به لوران باگبو رئيس جمهور سابق ساحل عاج، عمر البشير رئيس جمهور سودان،  و رئيس جمهور اسبق چاد است. نکته جالب توجه در اين حکم اين است که قيد شده است رئيس جمهور نقشي مهم ايفا و به جنايات کمک کرده است. اين پيامي واضح است يعني اگر شما در مناقشه اي مداخله کنيد، و  اگر اين کار را از طريق واسطه هايي انجام دهيد، بازهم از نظر دستگاه قضايي بين المللي مجرم خواهيد بود.
اين پيامي به مردم انقلابي نيز هست زيرا انقلابيوني که قذافي را کشتند، مي توانستند صبر کنند و شاهد محکوميت قذافي در دادگاهي بين المللي باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار