بسیار اتفاق افتاده که هنگام ورزش، انجام کار و یا حتی خواب و استراحت عضلات شما دچار گرفتگی می شود رها شدن از این درد بسیار راحت تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

دکتر ناهید طهان، دکترای ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گرفتگی یا اسپاسم عضله در واقع همان انقباض عضله است که با درد شدید همراه است این حالت ممکن است در شرایط مختلف مثل زمان ورزش، انجام کار و یا حتی زمان استراحت و خواب رخ دهد.
وی افزود: علل متفاوتی می توانند در بروز این حالت نقش داشته باشند ولی شایع ترین علت آن استفاده زیاد از یک عضله در طول روز است همچنین قرار گرفتن عضله در شرایط نامناسب ( بد نشستن روی صندلی برای مدت طولانی) نیز می تواند باعث گرفتگی عضله شود.
وی درخصوص رهایی از این حالت گفت: ساده ترین راه رهایی از گرفتگی عضله و درد ناشی از آن کشش عضله است که این کشش می تواند عضله را به حالت طبیعی باز گرداند.
برای مثال وقتی عضله ساق پا دچار گرفتگی  می شود شخص باید پا را به سمت بالا بکشد و چند لحظه به همان حالت نگه دارد در این حالت عضله حالت ارتجاعی گرفته و کم کم باز می شود.
دکتر طهان خاطرنشان كرد: اگر این حالت بصورت مداوم و مکرر در عضله رخ دهد و زندگی فرد را دچار اختلال کند می تواند ریشه عصبی و یا هورمونی داشته باشد و نشانه وجود یک بیماری مثل کم کاری تیروئید کمبود کلسیم ، پارکينسون و یا بیماری هایی از این دست باشد که در این صورت با مراجعه به پزشک متخصص باید علت اصلی را ریشه یابی و در جهت آن اقدام کرد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
ممنونم عزيزم گاهي به اين درد دچار مي شوم بعدظهر شما بخير خوبي