با توجه به تبلیغات گسترده در زمینه PRP در درمان انواع بیماری ها به گفته مسئولان این شیوه درمانی از سوی وزارت بهداشت هیچ مجوزی نگرفته و حتی کیت های مورد استفاده در آن نیز بدون مجوز است.

به گزارش سرویس علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ اخیرا برخی از پزشکان اقدام به انجام PRP در مطب ها می کنند در حالی که وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی هیچ مجوزی برای آن صادر نکرده اند و مورد تایید بودن این روش هنوز در دست بررسی  مسئولان است.  PRP یک روش درمانی است که در آن خون فرد را میگیرند و پلاکت ها را از آن استخراج می کنند و در نهایت سرمی تولید می کنند که آن را به بیمار برای درمان بیماری ها تزریق می کنند.

دکتر نیل فروش زادهT متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود : PRP بر خلاف آنچه که برخی ادعا می کنند سلول های بنیادی است اینطور نیست بلکه پلاکت تغلیظ شده است.

* کیت های PRP از وزارت بهداشت مجوز ندارد

محمدی، مسئول بازرسی وزارت بهداشت در ادامه افزود : همانطور که می دانید کیت ها نه مجوزی از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت دریافت کرده و نه افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند هیچ مجوزی ندارند،  کیت های مورد استفاده غیر مجاز هستند و از کشور چین وارد می شوند و حتی دیده شده علی رغم درمان چین و چروک باعث تورم در ظاهر افراد نیز شده اند.

یک بیماری که تحت درمان با PRP قرار گرفته در ادامه افزود : از خودم خون گرفتند و به پاهایم تزریق کردند اما بهتر که نشد بلکه بدتر هم شدم.

*وزارت بهداشت به دنبال کیت های قلابی در مطب ها است

دکتر محمدی در ادامه افزود : ما به دنبال کیت های قلابی در مطب ها هستیم زیرا به هیچ کیت ایرانی و خارجی مجوز ندادیم.

دکتر صفاتی، رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه افزود : بیماری که تحت درمان PRP برای سرطان معده قرار گرفته و 57 میلیون نیز برای این کار پرداخت کرده بود متاسفانه فوت کرد و هزینه ای که پرداخت کرده به بستگانش عودت داده شد و تمامی شکایت ها در زمینه PRP در نتیجه تبلیغاتی است که روزانه با آن در گیر  هستیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۵:۳۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
نام محصول :کیسه و ست مخصوص تهیه prp

دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان به شماره
ک/7/ 45800
تاریخ صدور 4/10/90
با GMP معاونت غذا و دارو به شماره 40966
دارای CE به شماره 1254
و با شماره ثبت اختراع 89/الف/004787
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
pas khabare bala chie?yanee khodeshoon ham khabar nadaran????????????????????jalbe
آخرین اخبار