برای نخستین بار با هدف توسعه فضای سبز در اردبیل بیش از یک میلیون و 600 هزار بوته گل زینتی در مرکز پرورش گل و گیاه شهرداری اردبیل تولید شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  شهردار اردبیل دیروز در جریان بازدید از مرکز تولید گل و گیاهان زینتی افزود: با این عملکرد موفق شدیم بخش عظیمی از فضاهای سبز و عمومی شهر اردبیل را با گل‌های زیبا و بوته‌های رنگارنگ زینت بخشیم تا شور و نشاط شهروندان و جذابیت محیط شهری افزایش یابد.

صدیف بدری با بیان این‌که شهرداری اردبیل امسال یک میلیون بوته گل اطلس و 600 هزار بوته گل بنفشه تولید کرده و در شهر به کاشت آنها اقدام کرده است، گفت: این اقدام با هدف زیباسازی فضای شهری و پارک‌ها انجام شده که امیدواریم اهالی اردبیل، مسافران و میهمانان با احساس مسئولیت از این فضای زیبا صیانت کنند.

وی افزود: تولید یک میلیون بوته گل و گیاه زینتی در کمتر از سه هکتار فضای گلخانه‌ای و پلاستیکی بسیار با اهمیت است چرا که ما به کشت سینی گل و گیاه روی آوردیم تا بخشی از مشکلات فضای تولید و همچنین هزینه گزاف عمل‌آوری را تعدیل کنیم.

شهردار اردبیل یکی از محاسن این‌گونه کشت را سازگاری بوته گل و گیاه با محیط اقلیمی و طبیعی منطقه اعلام کرد و گفت: متفاوت‌تر از فضاهای دیگر در این زمینه تولید به شکل مطلوب انجام شده و ما علاوه بر تأمین نیاز گل و بوته شهر اردبیل حاضر هستیم به سایر شهرها و حتی خارج از استان محصولاتمان را صادر کنیم./س

برچسب ها: اردبیل ، بوته ، گل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.