رودهن/ رییس بنیاد مسكن كشور:

پروژه مسكن مهر از پیشرفت نسبتا خوبی در سراسر كشور برخوردار است

رییس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كشور گفت: پروژه مسكن مهر از پیشرفت نسبتا خوبی در سراسر كشور به خصوص شهرهای زیر 25 هزار نفر برخوردار است و با آماده شدن تمامی زیرساخت ها به صورت مرحله به مرحله به متقاضیان واگذار خواهد شد.

'علیرضا تابش' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: سهمیه اختصاص یافته برای مسكن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر كشور،380 هزار واحد كه 100 هزار واحد آن در سال جدید اختصاص پیدا كرده است.

وی با بیان اینكه تاكنون برای 280 هزار مورد از این واحدها انعقاد قرارداد با بانك ها صورت گرفته است، گفت: تخصیص وام 135 هزار واحد به اتمام رسیده و تلاش می شود تا پایان خردادماه سال آینده عملیات تخصیص وام تمامی این واحدها اجرایی گردد.

رییس بنیاد مسكن كشور خاطرنشان كرد: روند اجرای این مهم در شهرهای زیر 25 هزار نفر بسیار خوب است و بطور نمونه در شهرستان كوچكی مثل فیروزكوه، بیش از چهار هزار واحد در حال ساخت است كه از پیشرفت متوسط 65 درصدی برخوردار است.

وی افزود: خوشبختانه خدمات زیربنایی آب، برق و گاز این واحدها آماده شده و تلاش می شود تا پایان سال، بخش اعظم این واحدها تحویل متقاضیان گردد.

تابش خاطرنشان كرد: هر یك از واحدهای مسكن مهر بین 20 تا 25 میلیون تومان وام دارند و بستگی به مشخصات ساختمان از قبیل تعداد طبقات، دارا بودن آسانسور، پاركینگ و . . . دارد كه قیمت تمام شده آن در نقاط مختلف متفاوت و آورده نقدی اعضا نیز بین هفت تا 14 میلیون تومان است.

وی تصریح كرد: در شهرهای با اقشار ضعیف تر و كم درآمدتر، خیرین مسكن ساز با بررسی وضعیت معیشتی خانوارها به پرداخت تمامی یا بخشی از آورده نقدی آنان اقدام می كنند كه تشخیص آن با خود خیرین است.

رییس بنیاد مسكن كشور با اشاره به اعطای بیش از 10 هزار میلیارد تومان وام مسكن روستایی در سطح كشور، گفت: در بحث بهسازی و مقاوم سازی این واحدها در مجموع به یك میلیون و 600 هزار واحد وام اختصاص یافته كه یك میلیون و 143هزار واحد آن عقد قرار داد شده و یك میلیون و 140 هزار واحد آن وام دریافت كردند.

وی ادامه داد: با مصوبه دو هفته پیش دولت، تمامی بانك ها موظفند كما فی السابق بر اساس روال قبلی به اعطای وام 12میلیون و 500 هزار تومانی با سود پنج درصد به روستاییان اقدام نمایند.

وی خاطرنشان كرد: اعطای وام مسكن روستایی با همان روال گذشته با حمایت های قبلی دولت با جدیت پیگیری و اجرا می شود و كماكان اخذ سفته زنجیره ای به عنوان وثیقه از سوی بانك ها اعمال می شود.

تابش با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی در سراسر نقاط كشور، افزود: خوشبختانه با تصویب مجلس هشت درصد از مصوبات استانی بایستی حتما به طرح های هادی روستایی اختصاص یابد و علاوه بر آن در سال جاری، اعتبارات ملی بنیاد مسكن در بخش بهسازی روستاها نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 650 میلیارد تومان در این زمینه در كل كشور اعتبار داشتیم كه امسال تا سقف 800 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

رییس بنیاد مسكن كشور در خاتمه خاطرنشان كرد: با آماده شدن كامل واحدها و فراهم شدن تمامی زیرساخت های خدماتی مورد نیاز، به صورت مرحله به مرحله كلید مسكن مهر تحویل متقاضیان خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.