"دالتون قتی" هنرمندی است که بدون استفاده از ابزاری مانند ذره بین، مجسمه های زیبایی را روی گرافیت مدادهای معولی پدید می آورد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، مسلما تندیس های بسیاری را در پارک ها، موزه ها و مکان های دیگر دیده اید، اما تا به حال مجسمه ای را که روی گرافیت نوک مداد تراشیده شده باشد ندیده اید.

خودتان را همان گالیور دوران کودکی در سرزمین لی لی پوت ها تصور کنید که یک مداد غول پیکر در دست دارد که نمی داند با آن چه کار کند. "دالتون قتی " به اندازه همان گالیور است، اما ببینید با مداد هایی با همان سایز معمولی چه آثار هنری را خلق کرده است.
 
  

این اثر با دقت فراوان ساخته شده و مدت زمان زیادی برای ساخت آن صرف شده است. "دالتون قتی" در این اثر از دو مداد شبیه به هم و مصرف شده استفاده کرده است. او این مدادهای مصرف شده را از گوشه و کنار خیابان ها که دیگر کسی از آنها استفاده نمی کرده، پیدا کرده است. حالا ببینید همان مدادهای بی ارزش با هنر دست "قتی" چقدر ارزشمند شده اند.

 


این اثر به خاطر تراشیدن زاویه های آن ماه ها به طول انجامید. کلیدی که به نوک مداد وصل است، از گرافیت مداد دیگری نیست. در واقع این اثر فقط بر روی یک مداد کار شده است. شاید با دیدن این مداد دوست داشته باشید آن را در دستانتان لمس کنید، اما این آنقدر طریف است که ممکن است با کوچکترین حرکت، بشکند.
 

"دالتون قتی" برای طراحی این اثر از مدل کفش های قرون وسطایی الهام گرفته است. در واقع او با این کار بخشی از دوران قدیم را با اثر خود ترکیب کرده است. باید این مداد را از نزدیک مشاهده کنید و جزئیات ریز آن را با دقت ببینید تا پی به زیبایی و طبیعی بودن آن ببرید.

 
 
شاید این مدل صندلی را در کافی شاپ ها یا محیط های بیرون از خانه زیاد دیده باشید، اما مطمئنا تا به حال آن را روی نوک یک مداد ندیده اید. به جزئیات ظریف پایه هاخوب توجه کنید.


 
همه ما می دانیم که صندوق پستی چیست! اما این صندوق پستی کوچک با آنچه تا به حال دیده اید فرق می کند، درست است، شما در حال تماشای یک صندوق پستی از نوع گرافیت مدادی آن هستید. با دقت که نگاه کنید متوجه خواهید شد پایه صندوق را کمی کج درست کرده تاشکلی طبیعی داشته و به مدل واقعی آن نزدیک تر باشد. منتظر چه هستید؟ می توانید پاکت نامه تان را داخل صندوق بیندازید.
 


در این اثر یک خانه دو خوابه که در  باغ قرار دارد، می بینید. "دالتون قتی" برای خلق این خانه، 6 ماه وقت گذاشت. او حتی به زمین زیر خانه هم شکل داده و شما می توانید دستگیره در را هم بینید.

 

همانطور که می بینید آقای "دالتون" بار دیگر در این اثر از زنجیر استفاده کرده است.

 

این زرافه با دقت بسیاری طراحی شده و یکی از زیباترین آثار " دالتون" به شمار می رود.

    
او با خلق این دندانه های اره ثابت کرد که با چشمان طبیعی خود و بدون استفاده از ذره بین هم قادر است کار هنری خود را ادامه دهد. این اره گرافیتی واقعا زیبا و نفسگیر است./ ق پ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۱۳:۰۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام کلاس های این کار در قم کجاهست و اسم اصلی این کا چیست
Iran (Islamic Republic of)
طلا
۱۴:۴۶ ۰۹ تير ۱۳۹۱
جلل الخالق چه کارا که مردم نمی کنن