رضا ريش پور، مشاور در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان
باشگاه خبرنگاران گفت: بهبود کیفی و کمی کفایت اجتماعی افراد عقب مانده ی ذهنی باید مورد توجه ویژه خانواده و مدارسی باشد که این کودکان در آنجا پرورش می یابند.
وی افزود: تقویت کفایت و عزت نفس می تواند به این کودکان در بهبود روابط اجتماعی آنها کمک کند اما این تقویت ها باید واقع گرایانه و با در نظر گرفتن توان آنها باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: ایجاد تعادل بین پرورش استقلال و تامین محیط حمایتی و پرورش دهنده برای کودک عقب مانده ی ذهنی که احتمالا خارج از خانه درجاتی از شکست و طرد شدن را تجربه می کند بسیار با اهمیت است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: باید برای والدین این کودکان نیز مجالی فراهم شود تا به نحوی مناسب با احساس گناه، درماندگی و دلهره در مورد اختلال کودک و آینده او کنار آیند./ح