تصويب ويژه اي در بودجه براي مسكن در نظرگرفته نشده است و عنوان توليد مسكن اقشار متوسط در بودجه امسال خالي است .

احمدرضا سرحدي كارشناس مسكن در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه همگام با افزايش قيمت ، بازار مسكن به ركود رفته است گفت : متقاضيان واقعي در نبود نقدينگي توان ورود به بازار مسكن را نخواهند داشت و نقدينگي سوداگران از قيد بازار سكه و ارز آزاد نشده است .

وي ادامه داد : با آزادي سرمايه سوداگران ، معاملات صوري در بازار مسكن رواج مي يابد .

وي با اشاره به انتفاع بازار مسكن از افزايش عرضه اظهار داشت : افزايش تسهيلات ساخت مسكن گام مثبتي در جهت ساماندهي بازار مسكن است و به كارگيري هر ميزان نقدينگي در بخش ساخت و ساز به علت افزايش عرضه به نفع بازار مسكن خواهد بود .

وي خاطر نشان كرد : هر گونه تسهيلات و تشويق تقاضا در شرايط امروز و ضعف عرضه موجب التهاب بازار مي شود .

احمد رضا سرحدي با بيان اينكه به منظور جلوگيري از التهاب بازار تمام توان دولت بايستي صرف حمايت از توليد و ساخت و ساز شود گفت : بر طبق قانون اساسي وظيفه تامين مسكن حداقل بر دوش دولت است .

وي ادامه داد :بخشي از اين مهم با افت و خيزهايي در چهارچوب مسكن مهر با تمام كم و كاستي ها در حال انجام است و نقش دولت در تامين تقاضاي مسكن غير قابل انكار است .

وي افزود : با حمايت دولت و مشاركت بخش خصوصي به موجب افزايش عرضه ، تقاضا تعديل و قيمت ها متعادل خواهد شد .

وي با اشاره به اينكه در بودجه سال 91 سياست خاصي در بخش مسكن ديده نشده است گفت : تصويب ويژه اي در بودجه براي مسكن در نظرگرفته نشده است و عنوان توليد مسكن اقشار متوسط در بودجه امسال خالي است .

وي ادامه داد : در بودجه سال جاري به نياز اقشار متوسط به طور محدود مورد توجه قرار گرفته است و بخش عمومي و قشر متوسط متقاضي مسكن ديده نشده اند .

وي افزود : سياست 91 ادامه ي سياست هاي پيش از اين خواهد بود مگر اينكه تصميم جديدي از سوي هيئت دولت اتخاذ شود ./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار