در آستانه فرا رسیدن بیست و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،‌پهنه میانی حرم مطهر و محوطه اطراف ایستگاه مترو منطقه 15 برای استقبال از زائرین آماده سازی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این راستا شش هزار متر شست و شوی جداول و آلاچیق ها و هفت هکتار علف کشی کنار جدول ، کچلی ها، آبنماها و فضاهای سبز و جمع آوری و حمل 60 تن خاک و نخاله از سوی حوزه امور شهری و فضای سبز منطقه اجرا شده است.
ساسان مسعودی معاون اداره خدمات شهری و فضای سبز منطقه 15 خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات دیگر انجام شده توسط این منطقه در پهنه مورد نظر می توان به لکه گیری آسفالت به میزان 25 تن، شناسایی و تعویض تک جدول به میزان 30 متر، احداث داربست جهت ایستگاه منطقه به ابعاد 12*52 به تعداد 10 ورودی و 10 خروجی، دفتر مدیریت و فضای مسقف اجرائیات و نیروهای کارگری اشاره کرد.
مسعودی گفت: بازدید مستمر مدیران منطقه و حوزه امور شهری منطقه از سطح پهنه تحویلی، اعزام روزانه 15 کارگر با تجهیزات کامل از قبیل لباس مرتب، ماسک، دستکش، بیل و مخزن در دستور کار منطقه قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: اعزام روزانه دو دستگاه خودرو جهت اعزام کارگران به حرم مطهر و گشت و نظارت پهنه تحویلی از دیگر اقدامات در دستور کار این منطقه می باشد.
در ادامه این گزارش بهروز رضایی قائم مقام شهردار منطقه تصریح کرد: برپایی غرفه های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، اطلاع رسانی و توزیع اقلام فرهنگی و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی در محل مرقد مطهر، برگزاری نمایشگاه عکس و همایش شعر خوانی در سطح محلات و همچنین اعزام شهروندان به حرم مطهر در قالب تورهای فرهنگی زیارتی از اقداماتی است که از سوی حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 15 پیش بینی شده است.
رضایی اظهار داشت: منطقه 15 با هدف تحقق سیاست های شهرداری تهران و در راستای اجرای مصوبات شورای عالی فرهنگی، اجتماعی نسبت به احداث و تکمیل گلدسته های مساجد، نصب پرچم های مرتفع و نصب سیستم یکپارچه پخش اذان در بوستان ها و اماکن عمومی منطقه اقدام می کند.
ارسلان رمضانی جانشین معاون اجتماعی و فرهنگی گفت: در این راستا پنج مسجد که در منظر عمومی سطح محدوده واقع شده اند انتخاب و به شهرداری تهران معرفی شده اند تا در صورت تایید و تامین اعتبار نسبت به احداث و یا تکمیل گلدسته های این مساجد براساس دیدگاههای مدیریت ارشد شهرداری تهران و به عنوان نماد شیعی و اسلامی اقدام شود.
رمضانی در ادامه تصریح کرد: در این ارتباط  مساجد انصار الحجه در محله صلیب ناحیه یک، سید الشهدا و مسجد القرآن در محله ابوذر ناحیه دو، جامع نوروزی در محله کیانهشر ناحیه سه و مسجد امام حسن مجتبی در محله والفجر ناحیه شش انتخاب و جهت احداث مناره و گلدسته به شهرداری تهران پیشنهاد شده است./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار