با استفاده از مسکن و واکسن زونا تا حدودی می توان شدت و دوره ی بیماری زونا را کاهش داد و بیشتر افراد 40 سال به بالا دچار بیماری زونا می شوند.

دكتر پرویز طوسی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در ارتباط با تعریفی که از بیماری زونا ارائه کرد و گفت: زونا یک بیماری ویروسی است که عامل مولد آن واریلازوستر (عامل آبله مرغان) است پس از ابتلا و بهبودی آبله مرغان این ویروس به صورت نهفته در سلول های عصبی باقی می ماند. تا زمانی که به علت یک عامل تحریکی و یا نقص سیستم ایمنی بدن دوباره فعال می شود.
وی در ادامه افزود: نشانه های زونا تاول های منطقه ای یا کوچکی هستند که جنب یکدیگر در منطقه یک عصب محیطی پدید می آید و با درد و سوزش همراه است این تاول ها بیشتر در پوست قفسه سینه وجود دارند و اگر چه در هر سنی می تواند رخ دهد ولی در بیش از موارد در افراد بالای 40 سال به بالا دیده می شود.
طوسي در خصوص اینکه چه عواملی باعث ایجاد زونا می شوند اظهار کرد: علت واضحی برای ایجاد زونا وجود ندارد معمولا زونا افراد مسن را گرفتار می کند که می تواند ناشی از اختلال در ایمنی سیستم بدن ایجاد شود.
اين متخصص پوست و مو با اشاره به درمان این بیماری تصریح کرد: هدف از درمان، کاهش شدت ودوره بیماری، کاهش درد، تسریع در بهبود ضایعات پوستی و پیشگیری از عوارض درازمدت بیماری به ویژه درد عصبی به دنبال زونا می باشد اگر چه بعضی از افراد که سیستم دفاعی بدنشان ضعیف است می توانند از واکسن زونا که در ایران زیاد در دسترس نیست تزریق کنند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
منظورچيه حالا اين سن ما را به رخمان بكش
آخرین اخبار