شبکه تلویزیونی راشاتودی گزارش داد: هند به تلاش های آمریکا و اروپا برای وادار ساختن ایران به توقف غنی سازی اورانیوم ضربه جدیدی زد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، پریا شریدر گزارشگر این شبکه در ادامه چنین گزارش داد : در حالی که فقط یک ماه تا عملی شدن تحریم (نفتی) علیه ایران باقیمانده است، دهلی نو بزرگترین خریدار نفت از ایران باردیگر اعلام کرد که خرید نفت از ایران تحت تاثیر(تحریم های غرب ) قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: هند با وجود فشار واشنگتن برای توقف خرید نفت از ایران موضع گیری کرده است و می گوید همچنان به خرید نفت از ایران ادامه می دهد.

دیپانکار بانرجی از موسسه مطالعات صلح و جنگ گفت هند به شدت با کمبود انرژی روبرو است.ایران برای هند تبدیل به منبع بسیار خوبی جهت دریافت منابع انرژی شده است.

خبرنگار راشاتودی افزود: بسیاری می گویند تحریم (نفتی )بدون همکاری هند فایده ی ندارد زیرا هند بزرگترین خریدار نفت ایران است.آمریکا برای موفقیت در طرح خود (تحریم نفتی )نیاز به جلب همکاری هند دارد. هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا در سفر آسیایی خود به هند رفت و تلاش کرد حمایت این کشور را در راهبرد آمریکا برای منزوی کردن ایران بدست آورد اما سران هند موضع خود را تغییر نخواهند داد.

خبرنگار راشاتودی گفت:هند اندکی از واردات نفت از ایران کاهش داده اما می گوید واردات نفت از این کشور را کاملا متوقف نخواهد کرد.دلیل آن نیازهای انرژی هند است. هند بعنوان قدرت نوظهور اقتصادی با آهنگ رشد اقتصادی بالا در جهان ، ایران را شریک مهمی برای ادامه رشد اقتصادی خود در آینده می داند ، هند درحال مذاکره با پانزده کشور دیگر برای استفاده از راهها و راه آهن و بنادر ایران از طریق آسیای میانه است.

رانجیت سینگ کالها سفیر سابق هند در عراق گفت:اگر ما می خواهیم روابط تجاری و اقتصادی یا ارتباطات دیگر با کشورهای آسیای میانه داشته باشیم این تنها راه است. ما در ساخت شبکه راه و راه آهن برای ارتباط دادن بنادر ایران به آسیای میانه کمک می کنیم.ایران همچنین می تواند به عنوان تنها راه ارتباط هند به افغانستان به کار آید. افغانستان منابع معدنی زیادی دارد و هند مشتاق است دست های خود را به این کشور برساند.آمریکا در سال دوهزار وچهارده نیروهای خود را از افغانستان خارج می کند.

دیپانکار بانرجی از موسسه مطالعات صلح و جنگ گفت:به نفع همه است تا افغانستان از طریق راههای ارتباطی به جهان مرتبط شود وبتواند منابع خود را صادر کند.

خبرنگار راشاتودی گفت:هندی ها می گویند منزوی کردن ایران فایده ی نخواهد داشت و اکنون زمان آن رسیده تا آمریکایی ها گامی به عقب برگردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار