دو رسانه معتبر خارجی در گزارش های ویژه ای به برسی بی اثر ماندن تحریم ها پرداخته و عنوان کردند که تهران سخت ترین فشارهای اقتصادی غرب را با تدابیر ویژه ای مهار کرده است.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران, دانلد رامسفلد,وزیر دفاع اسبق آمریکا در گفتگویی ویژه با شبکه آمریکایی "نیوز مکس" گفت:پیروی رویکرد دیپلماسی_ تحریم از سوی آمریکا و متحدینش برای پایان دادن به فعاليت های هسته ای ایران هیچ دستاوردی نداشته است.

دهن کجی چین_روسیه به آمریکا

بر اساس این گزارش,وی در ادامه گفتگوی خود با اشاره به بی اعتنایی چین و روسیه به آمریکا گفت:من هیچ فشاری را بر ایران از سوی چین و روسیه نمی بینم. این دو کشور با ایران همکاری های تنگاتنگی را دارند.

این مقام اسبق آمریکایی در پاسخ به سئوال راجع به حمله نظامی علیه ایران گفت:چنین تصمیم گیری بسیار مشکل است.

سران ایران مخالف داشتن سلاح های هسته ای هستند

وی قیاس عراق و سوریه و حمله ای پیش دستانه تل آویو علیه تاسیسات هسته ای این دو کشور با ایران را اشتباه دانست و اظهار کرد:وضعیت ایران با سرانش که دائما به جهان می گویند داشتن جنگ افزار هسته ای خطرناک است با دیگر جاها فرق دارد.

آمریکا نیز با تل آویو در قبال ایران هماهنگ نیست

"رامسفلد" سپس به صراحت گفت:موقعیت کنونی اسرائیل "ناجور" است زیرا لحن سخنانی که از درون دولت اوباما,کاخ سفید و واشنگتن دی سی بر می آید با تل آویو دوستانه نیست.

بی اثری حربه تحریم ها

شبکه خبری "راشا تودی" نیز در پایگاه اینترنتی خود راجع به این موضوع در گزارش ویژه ای نوشت:با آنکه آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های اقتصادی سنگینی را علیه ایران وضع کردند اما این ها نیز کارایی نداشته و نتوانسته اند اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند.

این شبکه خبری در تحلیل خود نوشت:در ژانویه 2012 ,اتحادیه اروپا دستور لغو خرید نفت ایران را صادر کرد اما ایران بی توجه به این مسئله در واکنش فروش نفت به یونان,اسپانیا,آلمان را متوقف و همچنین فروش نفت به انگلیس و فرانسه را برای مدت موقتی متوقف کرد.

این در حالی است که چین و کره جنوبی کماکان نفت ایران را می خرند و به هشدارهای آمریکا در این باره را محلی نمی گذارند.

ایران با زرنگی تحریم ها را دور می زند

راشاتودی در خاتمه نوشت:سنگین ترین تحریم که ممنوعیت مبادلات ارزی بانک مرکزی از طریق سویفت از مارس 2012 به هدف قطع کسب دلار از سوی ایران بود نیز فایده ای در برنداشته زیرا ایرانی ها توانسته اند حتی برای موقت هم که شده طلب های خود را با دیگر ارزهای جهانی و طلا بدست آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار