رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان گفت: هم اکنون 75 درصد امکانات ساخت دکلهای حفاری خشکی در این استان فراهم است و خوزستان می تواند به قطب ساخت دستگاه ها حفاری در کشور تبدیل شود.


به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، علی کرانی افزود: در این استان سالهای متمادی است که سازندگان توانمندی در زمینه طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت به ویژه در بخش حفاری فعالیت دارند که می توانند در داخلی سازی تجهیزات مورد نیاز این صنعت به طور مطلوبی اثرگذار باشند.
وی اظهار کرد: سازندگان و صنعتگران خوزستانی انتظار دارند در زمینه ساخت مجموعه تجهیزات مانند دستگاه حفاری همچنین تعمیرات اساسی دستگاه های حفاری خشکی از ظرفیتها و تجارب آنها استفاده شود.

کرانی گفت: در نشستها، همایشها و نمایشگاه ها، مدیران صنعت نفت به تواناییهای صنعتگران خوزستان اذعان دارند و توقع ما از آنها ارجاع  فرصتهای کاری بیشتر است.
 
رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان ازامضای تفاهمنامه های همکاری میان انجمن و شرکت ملی حفاری ایران در ارتباط با استفاده بهینه از ظرفیتهای استان، همچنین انجمن با جهاد دانشگاهی در زمینه ساخت سه دستگاه  حفاری یاد کرد وگفت: امیدوارم هرچه سریع تر موانع اجرای این تفاهمنامه ها برطرف شده و شاهد آغاز ساخت و تولید دستگاه های حفاری باشیم.
 
وی چند مرحله بازدید کارشناسان و نمایندگان مرکز فناوری ریاست جمهوری از شرکتهای عضو این انجمن در استان در دو سال گذشته را یادآور شد و افزود: در این بازدیدها توانمندی، ظرفیت ساخت و وجود نیروهای متخصص در مجموعه صنعتی استان مورد تائید کارشناسان این مرکز واقع شد.
 
کرانی اضافه کرد: اواخر ماه جاری نیز هیئت دیگری از این مرکز به خوزستان سفر می کند تا از نزدیک در جریان قابلیتهای صنعتگران استان که در زمینه ساخت تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارند، قرار بگیرد.
 
رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان با اشاره به اجرای پروژه های بزرگ صنعت نفت در بخشهای نفت، حفاری، پتروشیمی، پالایش و گاز در کشور و به ویژه استان خوزستان گفت: انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان معتقد است که سازندگان استان می توانند در تامین نیازها و شتاب بخشی به اجرای این پروژه ها در سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نقش مهمی ایفا کنند./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.