مشهد/ رييس شوراي سياست گذاری همايش بومی سازی فناوری های نوين انرژی:

بومی سازی فناوری های نوين انرژی، حلقه فراموش شده اقتصاد كشور است

رييس شورای سياست گذاری نخستين همايش بومی سازی فناوری های نوين انرژی در ايران گفت: بومی سازی فناوری هاي نوين انرژی در كشور بايد به عنوان يكي از اساسی ترين مسائل در اولويت اقدامات مسوولان اجرايي در اقتصاد كشور باشد.

به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سعيد حسين پور با اشاره به اهداف و برنامه های پيش بيني شده اين همايش، اظهار داشت: تلاش در جهت تحقق منويات مقام معظم رهبري در سال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني»، تشويق سرمايه گزاران به حضور، نقش آفريني و بومي سازي فناوري هاي نوين انرژي، بسترسازي در جهت استفاده از انرژي هاي پاك و ارزان قيمت و حفظ سرمايه هاي ملي و اشتغال زايي، آگاه سازي و ارايه فرآيندهاي زير ساختي و استانداردهاي انرژي در ايران، مهم ترين اهداف پيش روي برگزاري اين همايش ملي در سطح كشور است.

وي با اشاره به اقليم استان خراسان رضوي در توسعه انرژي هاي تجديد پذير، ادامه داد: بهره مندي از انرژي باد و خورشيدي در اين استان به يك برنامه هدفمند و علمي تبديل شده است و در اين راستا تمام دانشگاه ها و مراكز صنعتي با ايجاد بسترهاي لازم نسبت به آگاه سازي و انجام برنامه هاي تحقيقاتي گسترده در سطوح ملي گام برداشته اند و حتي مي توان در همين راستا به احداث نخستين نيروگاه خورشيدي هوشمند كشور در مشهد مقدس نيز اشاره كرد.

رييس شوراي سياست گذاري نخستين همايش ملي بومي سازي فناوري هاي نوين انرژي در ايران، تصريح كرد: در دولت نهم، فعاليت ها و برنامه ها بسيار گسترده اي در حوزه بهينه سازي مصرف انرژي انجام شده است كه مي توان در راستاي تدابير مقام معظم رهبري و پويايي اقتصاد كشور و براي رسيدن به جايگاه نخست منطقه در چشم انداز سال 1404 دانست.

معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي خاطر نشان كرد: موضوع انرژي از زير ساخت هاي اساسي توسعه پايدار بوده و قطعا كشورهايي به دنبال آن هستند مي بايستي با توجه به كاهش منابع فسيلي برنامه ريزي هاي جديدي براي تامين انرژي در آينده در نظر بگيرند.

حسين پور با بيان اينكه فناوري هاي نوين انرژي داراي ساختارهايي با تكنولوژي بالا است، تاكيد كرد: امروز بهره وري انرژي و توليد انرژي پاك به يكي از موضوعات استراتژيك كشور تبديل شده و مي بايستي اين دانش و تكنولوژي در سطح گسترده اي بومي مي شود تا تمام متخصصين و اقشار جامعه با جايگاه ان موقعيت كشور در اين حوزه بخوبي آشنا بوده و در جهت توسعه اين فناوري ها تلاش كنند.

رييس شوراي سياست گذاري نخستين همايش ملي بومي سازي فناوري هاي نوين انرژي در ايران، اظهار داشت: كشورمان به صورت ميانگين هفت تا هشت برابر مصرف كشورهاي توسعه يافته و پر جمعيت جهان انرژي مصرف مي كند كه با مديريت صحيح آن و توليد انرژي ها نو مي توانيم، به توسعه پايدار، حفظ سرمايه هاي ملي و اشتغالزايي پيش برويم. /س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.