مسئولان وزارت كشور تونس، اعلام كردند كه اجازه راهپيمايي به فعالان سياسي اين كشور را در روز شنبه نمي دهند و با هرگونه تجمعي در اين روز برخورد خواهند كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيرة؛ فعالان سياسي تونس از چند روز گذشته، تبليغاتي را مبني بر برگزاري تظاهرات در پايتخت اين كشور انجام دادند و دليل آن را هم، برخي تندروي ها از طرف احزاب اين كشور اعلام كردند.

با اين وجود، وزارت كشور تونس در بيانيه اي اعلام كرد كه هيچ مجوزي مبني بر تشكيل تجمعات و يا برگزاري تظاهرات در پايتخت صادر نكرده است و با هر تجمعي كه شهر را با بي نظمي روبرو كند، برخورد قاطع خواهد كرد.

در همين حال، "علي العريض" وزير كشور تونس اعلام كرد كه وزارت كشور، قانون حالت فوق العاده را به طور كامل در تونس اجرا خواهد كرد و دليل اجراي اين قانون را جلوگيري از خشونت هايي دانست كه برخي از شهرهاي این کشور را در بر گرفته و سازمان هاي امنيتي اين كشور را با انتقادات شديدي از طرف مردم و فعالان سياسي روبرو كرده است.

وي به رسانه ها گفت: هدف ما از اجراي قانون حالت فوق العاده، جلوگيري از خشونت ها و گسترش آن در تونس است كه با اجراي صحيح اين قانون، نوعي از آزادي در تونس اجرايي مي شود و  برقراري امنيت در اين كشور را درپي خواهد داشت.

در هفته هاي اخير، موجي از خشونت برخي از شهرهاي اين كشور را در بر گرفته كه منجر به آتش سوزي مقر پليس و شكسته شدن شيشه مغازه ها و آسيب ديدن مدارس ديني در اين شهرها شده و نگراني و ترس مردم اين كشور را برانگیخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار