مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور اجرای آداب اسلامی همه کشتارگاه‌های صنعتی این استان دارای ناظر ذبح شرعی هستند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام سید محمدجعفر خادمی در یاسوج اظهار کرد: این دفتر در راستای شعار گوشت حلال، زندگی پاک نسبت به استقرار روحانیون ناظر ذبح شرعی در کنار ناظرین بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی دام و طیور استان اقدام کرده است.

 این مسئول ابراز داشت: هم اکنون در پنج کشتارگاه صنعتی و نیمه صنعتی استان روحانی ناظر ذبح شرعی آموزش دیده از طرف دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی مستقر و در مابقی کشتارگاه‌های کوچک ناظرین بهداشتی دامپزشکی این وظیفه را بر عهده دارند.

خادمی از استفاده ذابحین آموزش دیده توسط این دفتر خبر داد و گفت: چون کار اصلی ذبح در کشتارگاه‌ها توسط ذابحین انجام می‌گیرد، حوزه نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان نسبت به آموزش آنان آزمون برقرار کرده است.

 وی گفت: پس از برگزاری آزمون صدور کارت در فصول مختلف و سرکشی مرتب و مستمر از نحوه فعالیت آنان در دستور کار قرار داده شده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اطمینان مصرف کنندگان از حلال بودن مصرف گوشت‌های استحصالی از کشتارگاه‌ها گفت: شهروندان هم استانی بدانند تمامی دام‌ها و طیور کشتار شده در استان با حضور ناظرین ذبح شرعی و رعایت مسائل شرعی ذبح (روبه قبله بودن، ذکر بسم‌الله و ...) و با دست صورت می گیرد.

خادمی خاطرنشان کرد: مردم با اعتماد به سالم بودن و عاری از هر نوع بیماری و پاک بودن آن از لحاظ ذبح شرعی و بدون هیچ شبهه گوشت و مرغ را خریداری و مصرف کنند.

این مسئول در دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: مردم این استان حساسیت بالایی نسبت به چنین موضوعاتی داشته که این موضوع برای ما در دامپزشکی استان قابل احترام است و هیچ‌ گونه تخطی از رعایت آداب اسلامی در ذبح را بدون مجازات نخواهیم گذاشت./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.