یک کارشناس حمل­ و­نقل ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت مجزای حمل­ ونقل در داخل و خارج شهر تهران، احداث یک ایستگاه در غرب تهران را در راستای رعایت اصول پدافند غیرعامل ارزیابی کرد.


مهدی ساسانی كارشناس حمل ­ونقل در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به احداث تونل خط تهران–تبریز در مناطق 17 و 18 شهرداری تهران گفت: بهتر است به جای عبور قطار راه­ آهن از این تونل به سمت ایستگاه میدان راه­ آهن، یک ایستگاه کوچکي در غرب تهران احداث شود و برای حل مساله مزاحمت‌های راه‌آهن به جای انتقال قطار به زیر زمین، اصلا قطار وارد محدوده‌ی شهری نشود.با اتصال شبکه مترو به این ایستگاه،مسافران می­ توانند در غرب تهران با تغییر وسیله‌ی خود با استفاده از مترو به مسیر خود ادامه دهند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت مجزای حمل­ و­نقل در داخل و خارج شهر تهران گفت: شهرداری تهران به آسانی قادر است از این تونل برای توسعه شبکه مترو تهران استفاده کند.

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت رعایت اصول پدافند غیر عامل در پروژه­های جدید لازم است به جای توسعه ایستگاه راه­ آهن کنونی تهران، نسبت به احداث یک ایستگاه کوچک در غرب تهران اقدام شود. با این کار سطح آسیب­ پذیری شبکه راه­ آهن کاهش یافته و ضمن کاهش هزینه­ ها، ایمنی و خدمات­رسانی به مسافران تسهیل می­ شود.

برچسب ها: حمل و نقل ، ایمنی ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار