کارشناس فوتبال کشورمان گفت: دلیل نمی شود که چند بازیکن ازبکستان محروم هستند آنها را در خانه شان دست کم بگیریم.

مرتضی محصص پیشکسوت و کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: با این که تیم ملی ازبکستان چند بازیکن کلیدی خود را به دلیل محرومیت جام ملت های آسیا در قطر انجام شد در اختیار ندارد نباید این دلیلی باشد که این تیم را که در خانه خود بازی می کند دست کم بگیریم.

وی ادامه داد: تیم ملی فوتبال ازبکستان با وجود بازی خانگی در بازی اول رقابت های مقدماتی جام جهانی می تواند مقابل چشمان تماشاگران خودی مقابل ایران استرس داشته باشد .

محصص خاطر نشان کرد: تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی با آلبانو شکست خورد ولی این بازی تدارکاتی محک مناسبی برای بازیکنان تیم ملی بود که در بازی با ازبکستان اشتباهات خود را تکرار نکنند و نکاتی هم چون، تاکتیک دفاع به حمله و کارهای دفاعی از سوی مهاجمان باید در تمام زمین در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: تمرکز حرف اصلی بازی با ازبکستان است اگر بازیکنان به خوبی دستورات کی روش را در زمین پیاده کنند می توانند برنده اولین بازی مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل باشند که پیش بینی من برد تیم ملی کشورمان در ازبکستان است که می تواند کمک جدی برای صعود به برزیل باشد.

محصص درباره مسائل روحی که تا امروز تیم ملی فوتبال ایران در برابر ازبکستان شکست نخورده است، گفت: اگر ازبک ها تا به الان نتوانسته اند تیم ملی کشورمان را شکست بدهند نباید یک مسئله ای باشد که تیم حریف را تیم دست پا بسته ای ببینیم و این مسائل در گذشته وجود داشته است و شرایط کنونی با گذشته فرق می کند و باید درایت کادر فنی و بازی هوشمندانه بازیکنان این رکورد را پابرجا نگه داریم.

وی ادامه داد: فاصله فوتبال ایران با ازبکستان باید بیشتر از این ها باشد چون فوتبال ایران بالاتر از سطح فوتبال ازبکستان است ولی نباید فراموش کنیم که ازبکستان در سال های اخیر پیشرفت چشم گیری داشته است و مربیانی هم چون زیکو و اسکولاری در لیگ این کشور فعالیت داشتند و این کشور در فوتبال سرمایه گذاری خوبی کرده است و این تیم قابل مقایسه با سال های گذشته خود نیست.

محصص درباره مسائل تاکتیکی که تیم فوتبال کشورمان باید آنها را در بازی مقابل ازبکستان رعایت کند تاکید کرد: وقتی توپ را از دست دادیم باید با تمام بازیکنان به دنبال دفاع کردن و باز پس گیری توپ باشند و پس از گرفتن توپ همه جانبه به طرف دروازه ازبکستان حمله کنیم.

مورد دیگر در بازی با ازبکستان زمان گل خوردن از حریف یا زدن گل است که باید برنامه داشته باشیم که ترفند های دفاعی و هجومی در این مسائل وجود داشته باشد که هماهنگی تیمی می تواند ضعف ها را پوشش دهد.

وی ادامه داد: بازیکنان نباید در زمین اشتباه کنند و توپ از دست بدهند و هماهنگی زیادی در حمله و دفاع از آن خود کنند، این دو عامل تعیین کننده در بازی ازبکستان و نتیجه گیری است که با یک پیروزی خوب اولین گام را محکم برداریم.

محصص در مورد مسائل تاکتیک ازبکستان خاطر نشان کرد: فوتبال ازبکستان نشات گرفته از فوتبال ماشینی روسیه است و حفظ توپ و بازی غیر مستقیم در دستور کار آنها است و از پاس های بلند استفاده نخواهند کرد که دفاع این تیم خیلی بهتر از گذشته است و بازیکنان محکم و مستحکمی دارد که کار را برای مهاجمان سخت تر می کند.

وی ادامه داد: ازبکستان در جام ملت ها خیلی بهتر از دوره های قبل بازی کرد ولی مشکلات زیادی داشت که باید با سرعت دفاع آنها را غافلگیر کرد.

محصص درباره تیم های کره جنوبی، قطر و لبنان هم گروهی های ایران در مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل گفت: تیم های حاضر در گروه ایران تیم های خیلی خوبی هستند که تیم ملی فوتبال کره جنوبی همیشه  جز قدرت های اول فوتبال آسیا است و بازیکنان زیادی را در فوتبال اروپا دارد.

تیم لبنان تیمی است که کره جنوبی با قدرت را در کشورش مغلوب کرده است و بی دلیل نیست که در جمع 10 تیم برتر آسیا قرار دارد.

وی در پایان اظهار داشت: تیم ملی قطر نیز انگیزه زیادی برای عرض اندام در آسیا دارد چون باید در جام جهانی 2022 میزبان باشد از حالا به دنبال بزرگی در آسیا می باشد./با

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
ممنون عزيزم خيلي توضيحاتت عالي بود
آخرین اخبار