در این روزهای پایانی دغدغه اصلی دانشجویان آماده سازی و تحویل تحقیق به استاد است.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، این روزها که شمارش معکوس برای پایان ترم و شروع امتحانات دانشگاه ها آغاز شده جدا از تلاش دانشجویان برای خواندن جزوه ها و کتاب های درسی رساندن پروژه های تحقیقاتی هم خود ماجرايي دارد و چنانچه برخی از اساتيد 5 یا 6 تحقیق از دانشجوها خواسته اند.

براساس این گزارش، برای برخی از دانشجویان تحقيق در این روزهاي پایانی دغدغه اصلی شده است. به نوعی شبانه روز مشغول انجام تحقیق هستند و اما برخی از دانشجویان با خیالی آسوده در بازار به دنبال خرید تحقق های دانشگاهی هستند.

براساس این گزارش، کافی است سری به دفاتر فنی تهران زده و انواع مختلف تحقیقات و پروژه های آماده را دریافت کنید که قیمت هر صفحه گاهی از 200 تومان تا 500 تومان می رسد حتی برخی از این دفاتر با دریافت قیمت بالایی در حدود 400 هزار تومان یک تحقیق آماده شده را بدون اینکه دانشجویی دیگر بگیرد برای یک دانشجو آماده می کند.

* نظارت اساتید بر روی تحقیق دانشجویان باید مستمر باشد

بنابراین گزارش، اساتید هم از این موضوع آگاه هستند و هر کدام روش مختلفی برای کنترل این قضیه دارند.

ناصر مزینی استاد دانشگاه علم و صنعت در ادامه گفت: نظارت باید به طور مستمر انجام گیرد یعنی در طول ترم اجرای این تحقیق دانشجو باید موظف شود که گزارش میان مرحله ای بر حسب نیاز به استاد تحویل دهد.

افشین مروجی استاد دانشگاه آزاد تهران غرب افزود: اگر شک کنیم که دانشجو خودش تحقیق را انجام داده یا نه از دانشجو دفاعیه می خواهیم به این صورت که سوالاتی در مورد تحقیق از دانشجو پرسیده می شود و اگر دانشجو نتوانست به آن سوالات پاسخ دهد مشخص می شود که تحقیق را خودش آماده نکرده است.

* مشخص سازی تحقیق به عنوان سوال امتحان پایان ترم راهکار کاربردی است

براساس این گزارش، باید بیان کنیم که مطمئنا این روشها کافی و بازدارنده نبوده که بازار کپی تحقیقات این روزها داغ شده است.

چنانچه در ادامه سید حسین پیشگر استاد دانشگاه آزاد تهران غرب روشی کاربردی تر داشته و اظهار کرد: اگر این تحقیق را به عنوان سوال پایان ترم در نظر بگیریم مشخص می شود که دانشجو خودش این تحقیقات را آماده کرده و یا از بیرون تهیه کرده است.

بنابراین گزارش، شاید کمی تغییر روش و شاید کمی دقت در تدریس این اشکال کوچک نظام آموزش عالی را رفع می کند شاید هم کلید این کار تهان در دست دانشجویان است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار