عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت گفت:شرط ايران براي ادامه مذاكره با گروه 1+5 در مورد نحوه تامين سوخت هسته‌اي 20 درصد غني شده است و اين مسئله بارها در مذاكرات متعدد ذكر شده است.


حسين ابراهيمي عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اينكه غني‌سازي با موافقت خود غربي‌ها صورت گرفت اما آنها تحت اين بهانه كه ايران قصد ساخت سلاح هسته‌اي را دارد تحريم‌ها و فشارهاي عليه ايران طي چندين سال آغاز كردند.

وي در ادامه با بيان اينكه ايران به دانش غني سازي 20 درصدي دست پيدا كرده است و اين حق طبيعي ايران است تصريح كرد: شرط ايران براي ادامه مذاكره با گروه 1+5 در مورد نحوه تامين سوخت هسته‌اي 20 درصد غني شده است و اين مسئله بارها در مذاكرات متعدد ذكر شده است؛ بنابراين غرب بهانه‌تراشي مي‌كند.

ابراهيمي با اشاره به اينكه غرب بهتر از هر كسي مي‌داند كه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران جنبه صلح آميز دارد افزود: غني سازي حق ايران است و بارها هم طي گزارشات صحت اين موضوع آشكار شده است كه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران و غني ‌سازي اورانيوم 20 درصد كاملا جنبه صلح آميز دارد و اين موضوع براي آژانس كاملا محرز است.

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت در ادامه با بيان اينكه ما عضو NPT هستيم و آژانس هم فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را به رسميت مي‌شناسد گفت: غرب بايد طبق اساسنامه NPT به فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران احترام بگذارد.

وي در ادامه با بيان اينكه تحريم‌ها هيچ سودي به نفع غرب ندارد و بلكه آنها را بيشتر متضرر مي‌كند خاطرنشان كرد: از مهمترين دلايل تحريم‌ها و اعمال فشار عليه ايران بهانه فعاليت‌هاي هسته‌اي ما است و اين به اين معناست اگر ايران طبق شروط غيرمعقول غرب پيش برود آنها تحريم‌ها را عليه ما كاهش مي‌ دهندچرا كه آنها مخالف غني سازي اورانيوم 20% هستند اما آنها بايد حقوق ما را به رسميت شناخته و در مذاكرات در چارچوب هسته‌اي بحث كنند نه اينكه روزبروز تحريم‌ها را عليه ايران افزايش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار