سیاستمداران احزاب مخالف، از دولت آلمان خواستند تا در زمینه فروش زیردریایی هسته‌ای به رژیم صهیونیستی توضیح دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه،‌ افشای فروش زیردریایی هسته‌ای توسط آلمان به اسرائیل، واکنش انتقادی احزاب مخالف را در این کشور به دنبال داشت.

بر اساس این گزارش، رالف موتزنیش سخنگوی سیاست خارجی حزب سوسیال دموکرات در این مورد گفت: دولت باید سرانجام  در این مورد شفاف‌سازی کند که آیا این زیردریایی‌ها می توانند مجهز به کلاهک هسته‌ای شوند.

يورگن تریتن رئیس حزب سبز نیز امروز با اعلام تعجب درباره اینکه آلمان موضع گیری در این زمینه را جدی تلقی نکرده است؛ تحویل 3 فروند زیردریایی دیگر به اسرائیل را منوط به تغییر در سیاست های شهرک سازی، ساخت کارخانه در نوار غزه  و بازپس دادن تمامی پول‌های فلسطینیان به تشکیلات خودگردان دانست.

پیش از این اشپیگل نوشته بود که آلمان زیر دریایی‌هایی برای اسرائیل می‌سازد که مجهز به موشک کروز هسته‌ای هستند.بیشتر هزینه ساخت این زیر دریایی که قابلیت شلیک موشک با ساختار پرتاب کننده  هیدرولیک را دارد، توسط دولت آلمان تامین می‌شود.

به دنبال افشای این خبر دولت آلمان از تصمیم مبنی بر معامله زیر دریایی هسته‌ای با اسرائیل دفاع کرد. اشتفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان در این مورد  گفت: دولت در انتقال این زیردریایی‌ها به اسرائیل، از سیاست های دولت پیشین را پیروی می‌کند. انتقال این زیردریایی‌ها بدون تسلیحات خواهد بود و آلمان درباره مجهز شدن آنها در‌ آینده مشارکتی نخواهد داشت.
برچسب ها: آلمان ، زیردریایی ، هسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار