معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد:با توجه به آغاز فصل گرما گروههای امداد دریایی هلال احمر به منظور نجات جان افراد و مقابله با هر گونه حوادث احتمالی در سواحل خزر مستقر شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حیدر حیدری افزود:طرح تابستانی امداد و نجات دریایی جمعیت هلال احمر که هر ساله از ابتدای تیرماه آغاز می شود بنا به درخواست برخی استانداران استانهای شمالی کشور از شنبه 15 خردادماه آغاز و تا پایان تعطیلات تابستانی در سواحل دریایی خزر ادامه می یابد.
وی اظهار داشت:هم اکنون در اجرای این طرح 25 قایق نجات آماده این سازمان برای انجام عملیات جستجو و نجات دریایی در استان های گیلان ،مازندران و گلستان برای نجات جان افراد در معرض خطر در فضاهای آبی و دریایی شمال کشور مستقر شده است.
وی در اجرای این طرح گروههای آموزش دیده و امداد و نجات دریایی این جمعیت متشکل از دو نفر امداد گر و نجاتگر دریایی و یک نفر سکاندار در سواحل پرتردد دریای خزر حضور خواهند داشت تا به افراد در معرض خط غرق شدن،خدمات امداد و نجات اضطراری ارائه دهند.
حیدری اظهار داشت:هم اکنون پنج مرکز اصلی جستجو و نجات دریایی در داخل طرح سالم سازی دریا و در استانهای یاد شده برای پشتیبانی و هدایت عملیات امداد و نجات دریایی فعال است.
وی به فعالیت های این گروههای امدادی در خارج از طرح های سالم سازی دریای خزر اشاره کرد و گفت:45 پایگاه با استفاده از 50 دستگاه آمبولانس امدادی در خارج از طرح سالم سازی دریا و در نقاط پرخطر دریایی خزر مستقر خواهند شد.
حیدری افزود: نیروهای اعزام سریع هلال احمر (ایثار) در قالب گروههای امداد و نجات دریایی بصورت آماده باش کامل آماده ارائه خدمات امدادی در زمان بروز حوادث و سوانح دریایی در استانهای شمالی کشور هستند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار