مدیر پایگاه میراث فرهنگی طاق بستان : به کف دوره قاجار رسیده ایم /کاوش در کف طاق ها همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مدیر پایگاه میراث فرهنگی طاق بستان، گفت: در ادامه روند کاوش و گمانه زنی برای به دست آوردن کف اصلی مجموعه طاق بستان، درحال حاضر به کف دوره قاجار رسیده ایم.

علیرضا مرادی بیستونی گفت: کار گمانه زنی و کاوش در کف طاق های مجموعه طاق بستان به منظور به دست آوردن کف اصلی طاق ها، مدتی است که به سرپرستی احسان احمدی نصر آغاز شده که این کار همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به تصاویر قدیمی که از دوره قاجار به جای مانده و همچنین کاوشی که در حال حاضر در حال انجام است به این نتیجه رسیده ایم که کف طاق ها بعد از دوره قاجار، در دوره پهلوی نیز یکسری اقدامات در کف انجام شده است.

مرادی بیستونی تصریح کرد: در دوره پهلوی، کانال هایی در روبه روی طاق ها ایجاد شده که این کانال ها باعث مسدود شدن یک چشمه آب در جلوی نقش اردشیر و همچنین محبوس شدن آب در زیر کف موجود طاق بستان شده است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی طاق بستان، گفت: در حال حاضر آنچیزی که به دست آمده این است که عمق 130 سانتی کف طاق ها، همان کف اصلی در دوره قاجار می باشد که نیاز است لایه های خاک تلنبار شده در محوطه طاق بستان تا آن عمق پایین برود.

وی خاطرنشان کرد: کار کاوش و گمانه زنی در طاق بستان برای به دست آوردن نتایج بیشتر، همچنان ادامه دارد.

مرادی بیستونی همچنین در باره روند اجرای طرح ساماندهی طاق بستان نیز، گفت: با توجه به حمایت های قابل توجهی که استاندار محترم کرمانشاه از اجرای این پروژه می کند، خوشبختانه هیچ گونه مشکل اعتباری نداریم و کارها به ترتیب در حال اجراست./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.