رییس مسكن و شهرسازی شهرستان دماوند گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در 10 هزار هكتار از اراضی دولتی شمال شرق تهران بطور چشمگیر رفع تصرف شده است.

'فرهاد فرح بخش' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: ساخت و سازهای غیر‌مجاز و تصرف اراضی دولتی پرحاشیه‌ترین موضوع در حومه شهرها است كه این گونه ساخت و سازها ضمن آسیب جدی به سیما و مبلمان شهری و شهرسازی در هر منطقه، مشكلاتی هم برای صاحبان بنا و اهالی آن در پی دارد.

وی با بیان اینكه مسكن و شهرسازی شهرستان دماوند 10 هزار هكتار از اراضی شمال شرق تهران چون پردیس، بومهن، رودهن، آبعلی، دماوند، كیلان و آبسرد را تحت پوشش دارد، تصریح كرد: به همت واحد حفاظت از اراضی سازمان مسكن و شهرسازی شهرستان تاكنون بیش از 99 درصد اراضی بیت المال رفع تصرف شده است.

رییس مسكن و شهرسازی دماوند با اشاره به پیگیری های مكرر تیمهای گشت حفاظت اراضی سازمان مسكن و شهرسازی، خاطرنشان كرد: دولت سال های گذشته از نیروهای خود برای مقابله با تصرفات استفاده می كرد، ولی در چند سال اخیر با اقدام دولت در راستای استفاده از نیروهای اداره حفاظت اراضی موجب شده با كاهش چشمگیر تصرفات رو به رو باشیم.

فرح بخش بیان داشت: این نیروها با داشتن تجهیزات كافی و امكانات لازم به صورت شبانه روز در منطقه حضور داشته و با هر نوع تغییر كاربری و ساخت و ساز و تصرف اراضی ملی و دولتی به شدت برخورد می‌كنند.

این مسئول با بیان اینكه پیشگیری از ساخت‌ و سازهای غیر مجاز اولویت نخست این دستگاه است، تصریح كرد: آنچه می تواند متصرفان را از این عمل برای همیشه منصرف كند، در كنار نیروهای محافظ اراضی، مشاركت و مدیریت واحد در منطقه شهری است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.