یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: ماهیت جهانی تجارت الکترونیک در اینترنت و شبکه های بزرگ به خوبی مشخص بوده و مسائل و معضلات جدیدی را برای قوانینی که مبتنی بر منطقه و محدوده ملی است، ایجاد نموده است.

مهندس حسین افضلی با اشاره به اینکه امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محور توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور های مختلف قرار گرفته است به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: این فناوری با از میان بردن مرزها و با سرعت توانسته تمامی عرصه های زندگی بشر را دچار تغییر و تحول کند و تا زمانی که پشتیبانی قانون مناسبی برای مصرف کننده و تولید کننده در حوزه تجارت الکترونیک وجود نداشته باشد هیچ کدام قادر به پذیرش ریسک های موجود برای ورود جدی تر به این فضا نیستند.
 وی تصریح کرد: وجود قوانین کافی و زیر ساختی مطلوب به تنهایی ضمانتی برای گسترش تجارت الکترونیک و کسب و کار اینترنتی در کشور نیست.
افضلی با اشاره به اینکه کافی نبودن مقررات موجود و عدم به کارگیری این قوانین امکانات موجود از جمله مهم ترین نقاط ضعف در بخش اقتصاد و تجارت الکترونیکی است، خاطر نشان کرد: دسترسی آزاد به اطلاعات، رعایت مالکیت معنوی، فرهنگ سازی حفظ امنیت و حریم خصوصی و مواردی  از این قبیل از دیگر موانع گسترش تجارت الکترونیکی در کشور هستند./عط
برچسب ها: تجارت ، مالکیت ، قوانین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
به اميد روزي كه افراد قوانين در مورد اينترنت را رعايت كنند
آخرین اخبار