سرپرست جديد جهادكشاورزي ملكان گفت: با تصويب 31 طرح تعد اد طرحهاي مصوب اشتغال زايي كشاورزي به 244 طرح افزايش يافت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، فتحي امروزدر جلسه كارگروه توسعه كشاورزي ملكان افزود: اين طرحها در بخش هاي باغباني – زراعت – آب و خاك – دام و طيور – تبديل انگور از روش سنتي به روش روسيمي و گلخانه اجرا خواهند شد.

وي با بيان اينكه تاكنون پرونده 90 درصد طرحها پس از انجام كار كارشناسي با تسهيلات بالاي 300 ميليون ريال جهت تصويب به بانك كشاورزي و ستاد اجرايي استان ارسال شده افزود:براي اين طرحها جمعا به مبلغ 125 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت خواهد شد.

وي افزود: در جلسه امروز نيز 31 طرح شامل 9 طرح در بخش دام و طيور – 3 طرح در بخش آب و خاك – 11 طرح در بخش مكانيزه – 7 طرح در بخش باغباني و يك طرح در بخش تبديل روسيمي با پرداخت تسهيلات به ارزش 145 ميليون ريال به تصويب رسيد.

وي در ادامه از آفت جديدي در باغات انگور ملكان تحت عنوان جيرجيرك خبر داد و گفت: بهترين راه مقابله با اين آفت تغيير باغات انگور از روش سنتي به روش روسيمي است.

فتحي افزود: جهادكشاورزي ملكان اماده حمايت از تاكداران در جهت تبديل باغات انگور به روسيمي است.

وي همچنين از واگذاري زمين هاي بلامعارض منابع طبيعي به مردم و بخصوص فارغ التحصيلان بيكار در بخش كشاورزي در روستاهاي شهرستان ملكان خبر داد و گفت متقاضيان مي توانند جهت ثبت نام به سايت اينترنتي اداره تعاون و رفاه اجتماعي مراجعه و ثبت نام نمايند.

فتحي ادامه داد تاكنون 76 نفر جهت استفاده از زمين هاي دولتي در ملكان ثبت نام كرده اند.

و ي در پايان خواستار ساماندهي و تبديل به تحت فشار چاه هاي غيرمجاز در اين شهرستان شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.