رئیس ستاد مرکزی اعتکاف در قم با اشاره به مشارکت 70 درصدی جوانان در اعتکاف امسال، از معتکف شدن 12 هزار نفر در 21 مسجد خبر داد.

حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: اگر چه استقبال از مراسم اعتکاف بسیار گسترده بوده اما ظرفیت پذیرش تنها 12 هزار نفر است.
وی با اشاره به اینکه 6 هزار نفر از متعکفین خواهر و 6 هزار نفر معتکف برادر در مساجد حضور یافتند افزود: 12 مسجد ویژه خواهران و 9 مسجد ویژه برادران در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام تکیه ای خاطر نشان کرد: یک هزار دانشجوی زن در مسجد دانشگاه جامع قم و یک هزار دانشجوی مرد در مسجدمقدس جمکران مراسم اعتکاف را برگزار می کنند.  
*حضور طلاب و فضلا در مراسم اعتکاف
حجت الاسلام تکیه ای گفت: حضور طلاب و فضلا در مراسم اعتکاف امسال چشمگیر است.
وی با اشاره به مراسم افتتاحیه اعتکاف در مساجد گفت: سحرگاه شب میلاد حضرت علی (ع) ضمن اقامه نماز جماعت مربیان احکام اعتکاف زیارت آل یسین قرائت شد.
رئیس ستاد مرکزی اعتکاف در قم ادامه داد: برگزاری مراسم جشن میلاد امام علی (ع) و مراسم سوگواری حضرت زینب (س) از جمله برنامه های جانبی مراسم اعتکاف است.
حجت الاسلام تکیه ای اظهار داشت: همچنین حلقه های معرفتی در موضوعات احکام، اخلاق ‌،اعتقادات و مسائل اجتماعی در مراسم اعتکاف تشکیل می شود.
وی با معرفی برخی از برنامه های اختتامیه مراسم اعتکاف گفت: انجام مراسم و اعمال ام داوود و توسل به ساحت اهل بیت (ع) و دعا برای پیروزی اسلام و مسلمین در جهان از جمله برنامه های پایانی مراسم معنوی اعتکاف در مساجد استان قم است./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار