عضو هيات علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)، گفت: اگر هاشمي با اين همه جنايات آمريکا،‌ باز هم قائل به رابطه با شيطان بزرگ است، يک دليل محکمه پسند درباره منفعت اين رابطه مطرح کند.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاسم روانبخش در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره اظهارات اخير هاشمي رفسنجاني براي ايجاد رابطه با آمريکا، اظهار داشت: حضرت امام خميني (ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، همواره نسبت به مذاکره و رابطه با آمريکا نگاه منفي داشتند و با تاکيد هميشگي بر اين مطلب که ما رابطه با شيطان بزرگ را نياز نداريم، قطع ارتباط با آمريکا را جشن ملت ايران دانستند.  
 
اين استاد حوزه و دانشگاه افزود:‌به فرموده امام خميني (ره) ما رابطه با گرگ‌هاي آمريکايي را هرگز نمي‌خواهيم و در اين 23 سال  اخير نيز ديده‌ايم که رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز همان استراتژي امام خميني (ره) را مبني بر عدم رابطه با آمريکا در پيش گرفتند و دليل آن، اين بوده که در اين مدت، اتفاق جديدي نيافتاده تا نشان دهنده فاصله گرفتن آمريکا از موضع گرگ بودن خود باشد.  
 
سردبير هفته‌نامه پرتو با بيان اينکه اظهارات هاشمي رفسجاني مبني بر ضرورت رابطه با آمريکا، دليل منطقي ندارد، تصريح کرد: آمريکايي‌ها در 33 سال پس از انقلاب اسلامي هيچگاه تغيير رويه‌اي در سياست‌هاي خود نداشته و همواره خوي وحشيانه‌ و ستمگرانه‌اي از خود نشان داده‌اند، لذا دليل پيشنهاد هاشمي براي ايجاد رابطه با آمريکا معلوم نيست!
عضو هيات علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)، گفت:‌جنايات گسترده آمريکا عليه انقلاب اسلامي شامل منفجر کردن هواپيماي مسافربري ايران در خليج فارس که 400 نفر زنده زنده در آتش سوختند و آمريکا حتي عذرخواهي هم نکرد، حمايت تمام قد از صدام در جنگ تحميلي و قرار دادن هواپيماهاي آواکس سلاح‌هاي شيميايي و اطلاعات جنگي در اختيار رژيم بعث، بسيج کردن حکومت‌هاي مرتجع عربي براي مقابله با ملت ايران، حمايت همه جانبه از تروريست‌هاي خائن که دستشان به خون بهترين شخصيت‌هاي اين کشور،‌سران قواي سه گانه جمهوري و 17000 نفر از  مردم  انقلابي ايراني آغشته است و ... تنها نمونه‌هاي از جنايات شيطان بزرگ بوده، لذا رابطه با حکومتي که سردمدار تروريست‌هاي دولتي است، چه معنايي دارد؟!
 
حجت‌الاسلام روانبخش با اشاره به اينکه سالها تحريم همه جانبه آمريکا عليه ايران، عدم شايستگي اين کشور را براي برقراري ارتباط با آن ثابت کرده، اظهار داشت:‌تحريم در زمينه‌هاي علمي، دارويي، تسليحاتي،‌قطعات هواپيما و مقابله با حق مسلم هسته‌اي ايران در سالهاي متمادي و از سوي ديگر حمايت از غده سرطاني منطقه يعني اسرائيل و عدم تغيير استراتژي آمريکا در اين باره، دخالت در امور کشورهاي اسلامي منطقه، کشتار مسلمانان در عراق، افغانستان، سوريه،‌لبنان و ساير کشورها، حمايت همه جانبه از ديکتاتورهاي منطقه تا آخرين لحظه، پشتيباني تمام قد از پادشاه بحرين در سرکوب مردم که آزادي و حاکميت ملي را حق مسلم خود مي‌دانند،‌حمايت از معارضان مسلح در سوريه براي سرنگوني دولت اسد که در خط مقدم جبهه مقاومت ضد صهيونيستي قرار دارد، حمايت همه جانبه آمريکايي‌ها از فتنه گران سبز در ايران براي براندازي نظام اسلامي و ... همه نشاندهنده اين بوده که هيچگونه تحولي در مواضع آمريکا بوجود نيامده تا ايران از مواضع خود عقب نشيني کند.  
 
وي افزود: اگر هاشمي رفسنجاني با همه اين جناياتي كه آمريكا در هرگوشه جهان انجام مي دهد بازهم قائل به ضرورت رابطه با شيطان بزرگ است، بهتر است يك دليل محكمه پسند و علمي را درباره منفعت اين رابطه مطرح كند.
 
اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرمايشات رهبرمعظم انقلاب اسلامي در پاسخ به نامه 127 تن از نمايندگان مجلس ششم درباره رابطه با آمريكا گفت: ايشان در پاسخ به كساني كه در اين شرايط ، دم از مذاكره و رابطه با شيطان بزرگ مي زنند فرمودند اين افراد از كوچكترين الفباي سياسي سردرنياورده و از حداقل شعور سياسي برخوردار نيستند.
 
وي خطاب به هاشمي رفسنجاني، اظهار داشت: جناب هاشمي! ما پذيرفته ايم كه آمريكا در قالب گروه 5+1 و بصورت غيرمستقيم تنها در موضوع هسته اي، با ايران مذاكره داشته باشد و البته نتيجه مذاكرات چندين ساله و فشارهاي آمريكا براي شكست گفتگوها را مي بينيد، آيا فكر مي كنيد مذاكره با آمريكا به صورت مستقيم درباره مسائل مختلف سياسي به نتيجه اي خواهد رسيد جزاينكه ابهت ايران و انقلاب اسلامي شكسته شود؟
 
حجت الاسلام روانبخش تصريح كرد : تاكيد حضرت امام خميني(ره) و رهبرمعظم انقلاب اسلامي براينكه رابطه با آمريكا به هيچ وجه به نفع ملت ايران نيست، به دليل خوي توحش حكومت آمريكاست و اميدواريم اين حكومت به عنوان پايگاه ليبراليسم غرب سقوط كند وبا دست برداشتن از خوي وحشيانه خود و برقراري حاكميت ملي مردم آمريكا به مانند ر‍‍‍ژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي سرنگون شود تا در آن موقع بتوان با آمريكا رابطه برقرار كرد.  
 
عضو مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به اينكه اظهارات هاشمي رفسنجاني زيبنده يك مسئول به عنوان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيست، گفت: واگذاري رياست مجمع تشخيص به هاشمي، نشانه سعه صدر مقام معظم رهبري و ترجيح دادن مصلحت نظام بوده اما گاهي اوقات افراد، اين لطف و عنايت و سعه صدر را حمل بر محق بودن خود مي كنند و همان لابي گري ها و رايزني هاي قبلي را با فعاليتهاي جديد انجام مي دهند اما اين اشخاص در اشتباه هستند زيرا چشمان ملت ايران باز است و فرصت رهبرمعظم انقلاب اسلامي به اين افراد، در واقع فرصتي براي بازگشت آنها و بازسازي معنوي براي جبران اشتباهات خود است.
 
وي افزود:  بيانات مقام معظم رهبري در روز 14 خرداد، همگان را به اين سو متوجه كرد كه اگر از فرصتهاي داده شده به آنها استفاده نكنند و به بازسازي خود نپردازند، شرايطي بوجود مي آيد كه اين فرصتها از دست مي رود و آن گاه حجت بر افراد تمام مي شود، لذا بهتر است تا برخي اشخاص از توهم بيرون آيند و به جاي اصرار بر مواضع گذشته، به مسير امام و انقلاب برگردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار