صورت در معرض انواع مواد محرک است، پس باید در انتخاب فراورده های آرایشی نظیر مرطوب کننده ها و تمیز کننده ها توجه کافی داشته باشیم.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها، عضو هئیت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی آمریکا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: امروزه در اکثر داروخانه ها، فروشگاه های لواز آرایشی و حتی سوپر مارکت ها انواع فراورده های آرایشی به چشم می خورد که بخش عمده ای از آن در صورت استفاده می گردد که باید افراد در انتخاب درست آن ها توجه کافی داشته باشند.
وی افزود: متاسفانه فقدان آگاهی لازم در انتخاب فراوده های مناسب می تواند باعث ایجاد حساسیت و اگزما در صورت شود.
انتظاری متذکر شد: صورت یکی از پیچیده ترین اجزای بدن است و اکثر مواد آرایشی روی صورت استفاده می گردد و همچنین در معرض انواع مواد محرک نیز است.
وی گفت: به منظور پیشگیری از آسیب های جدی پوست صورت به طور اکید توصیه می شود که افراد در انتخاب فراورده های آرایشی نظیر مرطوب کننده های صورت و تمیزکننده های صورت به این نکته توجه نمایند که فرآورده های مورد نظر فاقد مواد حساسیتت زا همچنین فاقد مواد سرطان زا باشد.
این متخصص خاطر نشان کرد: به طور معمول بهتر است با پزشک خود در این زمینه مشورت شود تا بر اثر استفاده از مواد نامطلوب بر روی صورت، بیمای های پوستی ایجاد نشود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار