وزارت فرهنگ عراق اعلام كرد كه مقامات آمريكايي همچنان تحويل نسخه هاي اصلي اسناد محرمانه و قديمي عراق و به خصوص اسناد سازمان اطلاعات اين كشور را به مقامات عراقي به تعويق مي اندازند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از النخيل؛ نيروهاي اشغالگر آمريكايي پس از ورود به عراق، آرشيو و اسناد محرمانه اين كشور را به بهانه حفاظت از آنها در سال 2006 ميلادي به آمريكا منتقل كردند كه به رغم گذشت 6 سال از اين انتقال، همچنان اسناد محرمانه سازمان اطلاعات عراق در آمريكا و در موسسات تحقيقاتي اطلاعاتي اين كشور بسر مي برند.

در همين حال، معاون دبيركل اتحاديه عرب در جمع خبرنگاران، گفت: كشور عراق با بزرگترين چپاول و سرقت اسناد و آثار تاريخي خود روبرو بوده است كه در اين كارها، ردپاي رژيم اسرائيل هم ديده مي شود.

در چند روز گذشته، خبرهايي مبني بر دست داشتن قاچاقچيان صهيونيست در چپاول و خروج اسناد محرمانه از عراق منتشر شده است.

در همين حال، مقامات آمريكايي اعلام كردند كه 90% از اسناد عراق كه ميليونها دلار ارزش دارد، هم اكنون زير نظر محققان آمريكايي براي كشف رمز از آنها قرار دارد كه 70% از اين اسناد به زبان عبري، 25% به زبان عربي و 5% هم به زبانهاي ديگر است و نگراني مقامات رژيم صهيونيستي به خاطر اسنادي است كه به زبان عبري نوشته شده و موجب افشاي جنايات آنها مي شود.

گفتني است؛ از زمان اشغال عراق توسط نيروهاي آمريكايي و بين المللي، مقادير زيادي از آثار تاريخي و ميراث فرهنگي عراق به خارج از اين كشور منتقل شدند و در موزه هاي آمريكا و كشورهاي اروپايي نگهداري مي شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار